Video Șefii demiși după tragedia în care au murit 3 mineri la cariera din Gorj au fost "promovați"
Trei morți, doi directori demiși, dar și o anchetă care bate pasul pe loc. Este realitatea amară pe care o trăiesc minerii din Gorj, în urma tragediei de la începutul anului, în care 3 oameni au murit și alți 13 au fost răniți. În timp ce familiile își plâng morții, cei doi șefi demiși au fost "promovați". Marius Negru, fost membru al Directoratului Complexului Energetic Oltenia, a fost numit secretar de stat în Ministerul Energiei, iar Daniel Burlan, fost Director al Complexului Energetic Oltenia, a fost pus în fruntea unei alte direcții. Complexul Energetic Oltenia a fost amendat cu 48.000 de lei după tragedia din ianuarie, însă ancheta morții celor 3 mineri bate pasul pe loc, iar dosarul nu a fost încă trimis în judecată.
O conductă principală de apă din Târgu Jiu a fost avariată
Nouă căsuțe au fost construite cu susul în jos într-un sat din România
Dan Morega a făcut scandal în secția de Psihiatrie, unde e internat
Dan Morega e în arest la domiciliu pentru 30 de zile. Cătălin Predoiu: Poliția și-a făcut treaba
Un primar din Gorj e inspirat de Ceaușescu și Putin dar este și fan Batman și Spider-Man
Cum arată viața în satul cu 8 localnici
O mină din Bihor s-a prăbușit după cutremurul de duminică. Apa din zonă a devenit roșie
Fostul prefect de Gorj a fost prins a patra oara în trafic fără permis de conducere
Fostul prefect de Gorj, prins gonind pe străzi, deși are permisul suspendat
17 oameni se aflau într-o mașină care s-a răsturnat în cariera minieră Jilț Sud - 3 dintre aceștia au murit. Tragedia a avut loc pe 17 ianurie.
Vehiculul care îi ducea pe oameni la muncă era foarte vechi și nu era autorizat pentru transportul de persoane. În acel moment, Sorin Grecu era coordonatorul activității la Complexul Energetic Oltenia.
"N-aveam cum să-l trimit eu, pentru că eu nici nu primisem 38 SCS (numărul de înmatriculare al autoutilitarei - n.red.), deci 38 SCS, după cum bine știți, nu avea nici contract. Eu nu îmi puteam permite să trimit o mașină care n-avea nici contract", susține inginerul-șef coordonator Sorin Grecu, care contestă raportul ITM Gorj, care spune că mașina a ieșit pe teren cu acordul său. Camionul era închiriat de la o firmă privată, iar contractul dintre această firmă și Complexul Energetic Oltenia expirase cu aproape 3 săptămâni înainte de tragedie.
În urma tragediei, Sorin Grecu a fost mutat în funcția de șef de sector. Daniel Burlan, președintele Directoratului, a fost demis, deoarece, conform raportului Consiliului de Supraveghere, nu și-a îndeplinit atribuțiile de serviciu.
Câteva zile mai târziu a fost instalat în funcția direcției Ofertare-Vânzare a Complexului Energetic. Acum, vrea să revină în Directoratul Companiei.
"Vedem, dacă dosarul pe care o să-l depun pentru selecția în Directorat corespunde scrisorii de așteptare a Consiliului de Supraveghere și dacă eu mă calific pentru un post în Directorat, asta e decizia Consiliului de Supraveghere", a răspuns Daniel Burlan, întrebat de Digi24 ce îl recomandă să mai facă parte din Directorat.
După tragedia de la Jilț Sud a fost demis și Antonie Marius Negru, acum este secratar de stat la Energie și nu vrea să vorbească despre această promovare.
Una dintre cauzele tragediei în care și-au pierdut viața 3 mineri a fost starea drumului către carieră, o cărare de pâmânt transformat în noroi de ploaie.
Șefii Complexului Energetic Oltenia au susținut că drumul ar fi fost, de fapt, pietruit.
Minerii continuă să-și riște zi de zi viața, merg la muncă-n aceleași camioane vechi și pe aceleași drumuri înecate în noroi.
"În carieră situația este foarte, foarte dificilă, nu s-a schimbat cu absolut nimic. Tot aceleași mașini. 11 oameni e puțin, gândiți-vă la 27-30. Se urcă atât de mulți și acum", a precizat un miner de la Jilț Nord.
Editor : Andreea Smerea
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News