Sari la conținut

Filme de Hollywood. Critici dezastruoase, încasări de milioane de dolari 

Mai mult, pentru a se asigura de succesului filmului și implicit de încasările mari, companiile care le produc investesc masiv în campanii de promovare.

Criticii de film Flavius Policală, Ioana Popescu și Cristi Mărculescu au explicat acest fenomen pentru emisiune „Ca-n filme”.

„Fără îndoială, motorul de hype joacă un rol enorm în a diminua impactul criticii de film. Pentru că luni de zile se investesc enorm de mulţi bani pentru ca filmul respectiv să intre în conştiinţa populaţiei ca un eveniment extraordinar. Nimic nu mă deranjează mai mult ca şi critic de film, decât să mă trezesc în sala de cinematograf, cu informaţiile pe care le-am obţinut din campania de marketing, cu ceea ce am văzut în trailere, şi să descopăr alt film pe ecran. Dar se întâmplă şi chestia asta! Şi nu, nu rar!”, a spus criticul de film Flavius Policală.

Un bun exemplu în acest sens este Blockbusterul „Batman v Superman: Dawn of Justice". Pelicula a avut o campanie de promovare excepţională, dar recenzii extrem de dure post-lansare. Cu toate acestea a avut încasări de peste 420 de milioane de dolari, la nivel internaţional, în primul weekend. Dezamăgirea criticilor de film nu a anulat continuările, franciza sau contractele pe care Ben Affleck le-a semnat deja.

„Până la urmă, „Batman v Superman” este un produs blockbuster care este construit pe placul fanilor! Nu neapărat cronica l-a desfiinţat şi îl va transforma într-un film care va fi prost, care va fi cunoscut drept o nereuşită a studiourilor. Încasările sunt cât se poate de excelente în clipa de faţă, vorbim de peste 500 de milioane de dolari încasaţi până în prezent. Continuări se vor face, Ben Affleck a semnat contract, se pare că are deja un scenariu pentru următorul film Batman. Fanii sunt cei care au apreciat produsul, fanii sunt cei care până la urmă vor avea un cuvânt de spus în aceste producţii”, a explicat criticul de film Ioana Popescu.

Nu doar „Batman v Superman" s-a bucurat de o campanie de promovare excelentă. Majoritatea blockbusterelor au parte de un marketing ca la carte.

„Clientul numărul 1 în răspunsul la întrebarea asta este fără îndoială Michael Bay. Din punctul meu de vedere seria „Transformers" este un exemplu foarte bun şi probabil că la seria „Transformers" se va adăuga în curând şi noua începută franciză:„Teenage Mutant Ninja Turtles". Bay face două lucruri. În primul rând este destul de inteligent încât să îşi aleagă francizele bine, îşi alege francize cu istoric, francize care au adânc înrădăcinate în conştiinţa globală un trecut, sunt nişte desene animate în spate, ştii că se creează efectul ăla de nostalgie, legătura cu o franciză care te duce înapoi în copilărie, deci în orice caz ştie să îşi aleagă filmele bine. Şi „Man of Steel" a avut o recepţie mixtă, fiind primul film care a deschis universul cinematic DC. Şi tot la fel, critica de film l-a demolat, vânzările au fost foarte bune”, a explicat Flavius Policală.

Un alt personaj a încurcat socotelile criticilor: reţelele de socializare. La acestea s-a adăugat şi apariţia unui număr record de bloguri dedicate cinematografiei. Astăzi, oricine poate să scrie orice şi oricât despre filme, iar articolele foarte bune se pierd într-un ocean de păreri neavizate.

„Ce strică situaţia mai mult decât standardul ăsta sus al criticilor sunt bloggerii şi geek-şii! Geek-şii sunt extrem de sinceri dar nu au absolut niciun standard. Pentru ei, tot ce înseamnă fantasy, SF, super eroi, este bun, e minunat, îl aşteaptă trepidând cini luni! Filtrele sunt în general noncompatibile cu geek-şii. Bloggerii au o viziune foarte dubioasă asupra rolului lor în societate. Bloggerii fac ceea ce fac cei mai proşti dintre criticii de film: laudă filmele pe care le aşteaptă toată lumea. Şi nu vorbesc acum de lăudat, de „Vai, de-abia aştept să apară!" - vorbesc de nişte filme care sunt absolut minunate, le-au văzut şi sunt absolut minunate, şi de fapt şi de drept nu sunt nişte filme minunate”, a spus criticul de film Cristi Mărculescu.

Un exemplu de reţinut ar fi succesul pe care l-au avut, la box office, francize complet desfiinţate de criticii respectabili, dar care au făcut vâlvă pe Internet şi în social media.

„Saga „Amurg" este un exemplu excelent de franciză pentru tineri, young adult, pe subiectul poveştilor de dragoste dintre o muritoare şi un vampir, la rândul ei o franciză primită de către critici cu cronici dezastruoase. Dar acest lucru nu a împiedicat încasările nu a împiediat faptul că au fost realizate absolut toate filmele bazate după cărţile lui Stephanie Meyers. Până la urmă fanii au făcut din acest film o reuşită pentru studiouri. „50 shades of grey" a fost aşteptat ca un fel de „Basic Instinct" pentru tânăra generaţie. În schimb criticii, după ce au văzut acest film, au tăiat în carne vie. Şi pe bună dreptate. Dacă ne gândim atât la scenariu, cât şi la jocul actorilor. Cu toate acestea, încasările au fost pe măsură să asigure continuarea”, a spus Ioana Popescu.

De ceva timp, Hollywood-ul produce filme ţintite direct către fanii unui anumit gen. Ştiu că vor merge, încolonaţi, la cinema, şi că vor vor rămâne fideli unei francize.

„Studiourile sunt conştiente de faptul că anumite filme pe care le prezintă publicului sunt făcute strict pentru fani. Un exemplu ar putea să fie filmele din noua franciză DC Cinematic Universe sau chiar Marvel. Pentru că acolo vorbim clar de nişte comunităţi de fani care doresc aceste produse, campaniile de marketing, producţia, sunt influenţate mai mult de dorinţa publicului decât de influenţa unei cronici asupra produsului final”, a spus Ioana Popescu.

Blockbusterele pline de efecte speciale au apărut ca ciupercile după ploaie şi continuă să se înmulţească. Cu toate că primesc note mici pe site-urile criticilor, au încasări mari şi numeroşi fani. Cinefilii au o misiune aparent imposibilă: aceea de a se asigura că cea de-a şaptea artă nu se predă.

Etichete: video , hollywood , Ben Affleck , transformers , blockbuster , critici de film , cristi marculescu , Batman v Superman , blockbuster hollywood , filme hollywood , saga amurg , teenage ninja turtle , flavius policala , ioana popescu

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale