Sari la conținut
News Alert

Cum scăpăm de problemele care apar după mesele copioase

Sarmale, piftie, friptură, cozonac, toate au fost pe mesele românilor în ultimele zile și urmează alte zile cu mese îmbelșugate, de Anul Nou. Toate sunt gustoase, ne plac, dar mâncate în exces pot duce la probleme cu bila, dureri de stomac, de articulații sau chiar la insomnie! Ce putem face pentru a scăpa de aceste neplăceri în mod natural aflăm de la Alina Stoica, nutriţionist.

Ce probleme digestive pot apărea și ce este de făcut?

Balonare, arsuri, constipație. Trebuie să folosim cât mai multe alimente cu fibre active - fructe și legume, în special ananasul, care conșine bromelina, o substanță ce facilitează digestia. Vorbim despre ananas proaspăt, nu compot, pentru că are zahăr.

Ce alimente ar trebui să evite persoanele care au probleme cu bila?

Mâncărurile grase nu sunt recomandate persoanelor care au probleme cu bila. De asemenea, trebuie evitate mâncărurile care conțin maioneză și alcoolul.

Cu ce poate fi combătută retenția de apă?

Dacă apare retenție de apă ca urmare a consumului excesiv de anumite alimente, este recomandat consumul sucurilor cu țelină, apio, castravete, lime, ghimbir și ceaiurilor cu soc, mătase de porumb sau teci de fasole.

Problemele cu somnul

Dacă apar probleme cu somnul - insomnia sau digestia întârziată - soluția o reprezintă ceaiurile de valeriană.

Sfaturi pentru zilele următoare, pentru a evita astfel de probleme:

  • important e să conștientizăm că e o excepție, să nu o transformăm într-o regulă
  • putem reveni la un stil de viață echilibrat
  • pe lângă alimentație, să nu uităm de hidratare, mișcare, somn - în această perioadă se diminuează aportul de apă și se beau foarte multe sucuri dulci - trebuie revenit imediat la apă și ceaiuri neîndulcite.