Sari la conținut

Degradare imensă de mal, la Canalul Dunăre-Marea Neagră

Canalul Dunăre-Marea Neagră, construit în urmă cu aproape 35 de ani, are probleme serioase. O surpare imensă pe unul dintre maluri îi îngrijorează pe specialiști, care au început de urgență să caute soluții. Este nevoie de peste 7000 de metri cubi de pământ, iar dacă lucrarea nu se face în scurt timp, ravena aflată la câțiva metri de apă s-ar putea extinde.

Specialist: Volumul mare de apă acumulată pe cota terenului natural a deversat peste taluzul canalului, producând o ravenare de dimensiuni importante.

Ploile abundente din ultimele luni au săpat ușor, dar sigur, în pământ. Dat în folosință în 1984, canalul începe să cedeze, iar pe un mal, pur și simplu, s-a rupt.

Surparea de aici este una masivă, adâncimea ravenei este de aproape 15 metri și vedem că se întinde pe o distanță foarte mare, până aproape de canalul Dunăre Marea Neagră”, relatează Paul Greavu, jurnalist Digi24.

Peste 7.600 de metri cubi de pământ s-au prăbușit la presiunea apelor, iar mare parte s-a dus direct în apă, care și ea trebuie curățată acum de toate depunerile. Rigolele de deversare a apei de ploaie s-au rupt în două, iar acum, la doi pași de canal, este o ravenă de 70 de metri lungime.

Aici este zona, aici marea problema este că nu se mai putea circula pe mal, pe drumul tehnologic. S-au format niște șanțuri acolo, în timp, ploaia a făcut, apa și-a făcut loc, s-a surpat malul”, spune Daniel Georgescu, director general Administrația Canalelor Navigabile.

Pentru lucrări de urgență s-au alocat deja peste 400.000 de lei. Ele vor începe cel mai devreme în iunie, după finalizarea licitației.

Vor consta în lucrări de terasamente, umpluturi, astfel încât să aducem la situația inițială proiectată. În straturi, bineînțeles compactat, până se va ajunge la taluzul proiectat”, adaugă Silviu Udrea, șeful Serviciului Construcții și Investiții ACN.

„Fără cele două grinzi de susținere realizate din beton în urmă cu mai bine de 30 de ani, surparea ar fi putut fi și mai mare, pentru că pământul galben este foarte moale”, relatează Paul Greavu, jurnalist Digi24.

Lucrările de urgență care vor fi făcute pe malul drept al canalului sunt cele mai mari de acest gen, pentru că, spun specialiștii, nu s-au mai confruntat cu o degradare atât de mare niciodată.

Pe aceeași temă