BONTON. Dragostea în era Facebook

10022013 20m 20facebook 20love-48709

De nouă ani, de când s-a inventat Facebook, Cupidon nu mai săgetează inimi, ci etichetează prietenii, relații și căsătorii în toată lumea. Totul... pe „wall”.

„Cred că este o prelungire bună a simțurilor. Internetul asta prelungește simțurile și este o chestie pe care Facebook a făcut-o mai bine decât alte lucruri dinaintea lui”, explică Iulian Comănescu, analist media.

Cuplu în viața reală, după întâlnirea online

În România, peste cinci milioane de oameni au cont pe Facebook. Dintre ei, mulți își caută dragostea prin intermediul rețelei de socializare. Iar unii chiar reușesc. Mădălin și Andreea Pribu sunt doi motocicliști care nu s-au cunoscut la curse, dar au început cursa lor după un like pe Facebook. Acum, după doi ani de când „și-au dat prietenia”, au devenit soț și soție în viață reală.

„Am văzut un comentariu de-al lui care mi-a plăcut foarte mult referitor la băieții cu motociclete de viteză. Am dat un like, am vizitat profilul. M-o atras foarte, foarte mult. Sincer, eu am fost cea care l-am agățat pe el pe Facebook. Îmi spunea ceva privirea lui”, spune Andreea.

„Totul a început cu un like, eu m-am certat cu niște motocicliști și am comentat la un tip de acolo, ea a văzut comentariul meu, atitudinea mea față de tipii ăștia care tot fac scandal și a dat un like la comentariu. Apoi a dat un like la profilul meu să vadă cine e ăla care da în cei cu motocicletă de viteză și mi-a dat și like la poza mea”, povestește Mădălin Pribu.

Prima întâlnire virtuală este lipsită de fluturi în stomac, din simplul motiv că pe Facebook toată lumea stă ascunsă în spatele unui calculator.

„Categoric intri mai ușor în vorbă cu o persoană pe Facebook, în primul rând datorită faptului că ești protejat, nu ești față în față, nu mai ai acel trac de prima întâlnire, ești protejat de un ecran alb al calculatorului”, crede Mădălin.

„Nu este tracul acela de față în față, acolo gândești cu voce tare și cunoști mai bine omul, scrii ce gândești”, este de părere și Andreea.

„La mine discuția cu ea a fost una normală, ca de la motociclist la motociclist și are aceeași hobby motociclismul și ne-am înțeles din prima, pe chat-ul de la Facebook: „Salut ce faci?”, „Bine, tu!?”, dar neavând niciodată intenția de a ne întâlni, era un prieten din motociclism”, spune Mădălin.

„În 2011, să zic că era octombrie, noiembrie, când mi-a dat acel like la comentariu și pe 25 noiembrie, eram cu prietenul meu și discutăm pe chat, ajunsesem să ne împrietenim. „Ce faci? Hai la ziua lui Cristi...” și a zis „Da, vin””, povestește el.

Excesul de online poate deveni bolnăvicios

Dar nu întotdeauna jumătatea a fost la un like distanță.

„Se ard niște etape într-adevăr. O dată ce ai multe informații, ce îți place să vezi, ce muzică asculți. Acum afli totul din două clikuri. Ai văzut ce îi place, s-au ars deja niște etape”, spune Tibi „Neuronu”, actor de stand-up comedy.

„Sigur că excesul de online și suplinirea contactului direct, față în față, poate să devină bolnăvicioasă, de la un punct încolo, și, ca orice mediu, internetul social este neutru, dar se poate duce către ceva bun sau ceva rău”, explică Iulian Comănescu.

„Nu cred că Facebook este un motor de succes pentru băietii mai timizi, iar lucururile ajung la o întâlnire față în faţă, dragostea nu este numai online, ci și spiritual și fizic. O relație fără o apropiere fizică din asta în același timp și în același loc este destul de greu de conceput și nu împlinește specia umană”, explică Iulian Comănescu.

Iubirea în statistici

Astăzi, se pare că dragostea nu există dacă nu este „postată” pe Facebook. Lumea și-a pierdut discreția și poezia. Totul trebuie să fie la vedere.

De Valentine's Day sunt cu 49% mai multe relații noi decât despărțiri.

De Crăciun oamenii încep relații noi cu 35 % mai mult decât se despart.

Despărțirile se anunța cel mai mult în zilele de vineri și sâmbătă.

Însă, mai presus de orice, celebra rețea de socializare da curaj timizilor, dă voce persoanelor care-și pierd cuvintele și oferă încredere celor mai puțini siguri pe ei.

„Pe stradă dacă te întâlnești nu ai cum să te dai mare, pentru că persoană te vede cât ești de înalt, cum vorbești, după ce limbaj, ce cultură ai, ce hobbiuri ai, ce aspect ai, ce îi place sau ce nu îi place, cât ești de plinuț sau grăsuț și cât ești de emotiv, dacă îndrăznești să o invit la o cafea... În relațiile online totul poate fii scurcircuitat de ce vrea celălalt să prezinte. Poate fi timid și să vorbească cu citate și să aibă la avatar un leu, ceva care să sugereze curaj și încredere și dimpotrivă, persoana să fie opusul. Superficialitate, lipsă de siguranță, de încredere și sunt păși lungi până ajungi să concretizezi și să vezi exact cum e omul trebuie să răbdare, perseverență, consecvență”, spune Elena Cazacu, psiholog.

Like, share, tag. Dragostea, așa cum o știm din Romeo și Julieta, și-a găsit nașul în persoana unui tânăr care a vrut să să răzbune pe fostă lui iubită. Numele lui? Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook și stăpânul secretelor a peste șapte miliarde de oameni.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate