Un tir încărcat cu nitrat de calciu s-a răsturnat pe DN 58, între Timişoara şi Reşiţa

Data publicării:
2802 20timis-52112

ACTUALIZARE ORA 13:00 Şoferul a fost transportat la spital, în timp ce acţiunea de mutare a sacilor continuă. El are răni minore, deci nu va rămâne probabil foarte mult în unitatea medicală.

Încărcătura a fost scoasă, iar tirul a fost ridicat.

Mai multe instituţii au deschis deja anchete: Garda de Mediu, Registrul Auto Român, Poliţia şi Inspectoratul Teritorial de Muncă. Se fac verificări pentru a se stabili dacă şoferul deţinea atestatele necesare pentru a realiza transportul şi dacă firma l-a instruit cum să procedeze în cazul unui accident.

Se estimează că, în jurul orei 14:00, pe drumul dintre Timişoara şi Reşiţa circulaţia se va relua. În acest timp, va ajunge şi marfa la destinaţie – nitratul de calciu -, respectiv la circa cinci kilometri de locul accidentului, la o fermă de animale.

Pompierii afirmă că pericolul a fost înlăturat, întrucât sacii de îngrăşământ au fost îndepărtaţi de scurgerile de combustibil, iar prima intervenţie, când s-a făcut o improvizaţie pentru oprirea acestora, a contat mult în acest rezultat. Ei mai spun că incidentul a reprezentat un exerciţiu extrem de bun, mai ales că astfel de accidente, cu tiruri ce transportă substanţe periculoase, sunt frecvente în ţară.

ACTUALIZARE ORA 11:00 Tirul răsturnat la circa 40 de kilometri de Timişoara nutransportă 24 de tone de azotat de amoniu, ci nitrat de calciu. Este vorba despre un îngrăşământ, derivat al azotatului de amoniu, la fel de periculos.

Între timp, autorităţile au găsit o rută ocolitoare pentru conducătorii auto.

La faţa locului au venit şi reprezentanţi ai Inspectoratului Teritorial de Muncă. Ei vor să afle dacă şoferul de origine sârbă avea toate actele necesare asupra sa, dacă ştia ce transportă şi cum trebuie să procedeze în cazul în care este implicat într-un accident.

Şoferul, care a suferit în accident doar câteva contuzii, le-a spus autorităţilor că în vehiculul pe care îl conducea există scurgeri de motorină. Acestea, în combinaţie cu nitratul de calciu, pot provoca o explozie.

Se pare că şoferul de origine sârbă ar fi pierdut controlul asupra volanului într-o curbă.Tirul nu dispunea de semnalizare specială specifică transportului de mărfuri periculoase.

ACTUALIZARE ORA 10:00 La locul accidentului au fost aduse două vehicule grele şiîncă un tir. Pompierii mută sutele de saci cu cele 24 de tone de azotat de amoniu în cel de-al doilea tir, pentru a le îndepărta de sursa de motorină. Vehiculele grele vor ajuta la repunerea tirului pe şosea.

Se estimează că operaţiunea va dura cel puţin câteva zeci de minute, timp în care circulaţia rămâne oprită: nici un şofer nu se poate apropia la o distanţă mai mică de 500 de metri de locul accidentului.

ACTUALIZARE ORA 9:00Două autospeciale şi poliţiştii de la Brigada Rutieră au ajuns la faţa locului şiau întrerupt circulaţia în zonăpână când pericolul va fi îndepărtat. Potrivit corespondentului Digi24, pentru început,specialiştii au izolat printr-o improvizaţie de lemn scurgerile de motorină şi au plasat saci de nisip care să absoarbă combustibilul.

Şoseaua este una circulată, întrucât face legătura între judeţele Timiş şi Caraş-Severin. Nu există rute ocolitoare şi nici o maşină nu are voie să treacă de filtrul Poliţiei în acest moment.

Tragedia de la Mihăileşti

În urmă cu aproape nouă ani, pe 24 mai 2004, un tir care transporta 20 de tone de azotat de amoniu s-a răsturnat pe DN 2, în comuna Mihăileşti din judeţul Buzău. S-a produs atunci o explozie în care au murit 18 oameni, dintre care şapte pompieri, trei localnici şi doi jurnalişti. Un crater cu adâncimea de 6,5 metri şi raza de 21 de metri s-a format în urma exploziei, iar bucăţi de metal au fost aruncate pe o rază de 200 de metri.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate