S-a stabilit cine va proiecta şi executa Golden Gate-ul peste Dunăre

Data actualizării: Data publicării:
pod braila

Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. a fost declarată, vineri, câştigătoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, lucrare cu o valoare de aproape două miliarde de lei, fără, TVA, considerată cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani.

Potrivit Ministerului Transporturilor, valoarea contractului este de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestaţiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare şi 36 luni execuţie.

Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 120 luni.

Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze şi să construiască, potrivit contractului, Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 kilometri şi un drum de legătură cu DN 22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 kilometri.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

”După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală, 1.120 metri”, anunţă Ministrul Transporturilor.

Podul suspendat, va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri.

Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri.

La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 metri fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la kilometrul 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Kilometri şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri