Oamenii de știință au mai descoperit un efect periculos al consumului ridicat de sare

Consumul ridicat de sare ar afecta imunitatea
Consumul ridicat de sare ar afecta imunitatea FOTO: Getty Images

Consumul de prea multă sare ne poate cauza probleme cu inima, acesta fiind un fapt cunoscut deja de toată lumea. Dar un nou studiu a stabilit un alt efect secundar care stârnește îngrijorare, mai ales în actualul context epidemiologic. Noi cercetări au descoperit că nivelul de sare pe care îl consumăm ne poate face mai vulnerabili la bolile cauzate de bacterii. Deci, sarea poate afecta și imunitatea.

Studiul, publicat în revista Circulation, completează niște cercetări din 2015, care au constatat că o cantităte mare de sare ajunsă în sânge afectează modul în care un anumit tip de celule albe reacționează atunci când detectează o celulă nesănătoasă. Însă atunci oamenii de știință „încă nu știau ce se întâmplă în celule”, a spus dr. Sabrina Geisberger de la Berlin Institute for Medical Systems Biology (BIMSB).

În cadrul ultimului studiu, echipa a examinat „metabolismul celulelor imune care au fost expuse la concentrații mari de sare”, potrivit unui comunicat. De data aceasta, au observat cum sarea influențează imunitatea prin perturbarea lanțului respirator, ceea ce determină celulele să producă mai puțin ATP (adenozin trifosfat) și mai puțin oxigen. ATP este un „combustibil universal care alimentează toate celulele”, furnizând energie pentru musculară și reglarea metabolică.

Profesorul Markus Kleinewietfeld, de la Universitatea Hasselt, a spus: „Desigur, primul lucru la care te gândești este riscul cardiovascular. Dar mai multe studii au arătat că sarea poate afecta celulele imune într-o varietate de moduri. Dacă un astfel de mecanism celular important este întrerupt pentru o perioadă lungă de timp, acesta ar putea avea un impact negativ și ar putea conduce la boli inflamatorii ale vaselor de sânge sau articulații, sau la boli autoimune.”

Conform acestui studiu, experții în nutriție le recomandă adulților să își limiteze aportul zilnic la maximum cinci sau șase grame de sare, luând-o în calcul și pe cea „ascunsă” în alimentele procesate.

Editor : D.C.