Un studiu pe câteva zeci de oameni arată că Ozempic ajută la reducerea consumului excesiv de alcool

Data actualizării: Data publicării:
Alcoholism.,Man,Drinking,Vodka,From,The,Bottle.
Foto: Shutterstock

Administrarea de Ozempic sau Wegovy o dată pe săptămână s-a dovedit a reduce consumul excesiv de alcool și pofta de alcool într-un studiu de mici dimensiuni efectuat pe persoane cu tulburare de consum de alcool, scrie Politico.

Studiul din SUA, care a implicat 48 de persoane cu tulburare moderată de consum de alcool, a constatat că semaglutida, medicamentul pentru diabet și obezitate, „a redus semnificativ pofta de alcool și numărul de băuturi pe zi de consum”.

Rapoartele recente care leagă semaglutida sau medicamentele din aceeași clasă de rezultatele legate de alcool s-au bazat anterior pe „date observaționale sau anecdotice”, potrivit studiului.

Cercetătorii americani au declarat că rezultatele justifică realizarea studii clinice mai ample pentru a evalua această clasă de medicamente în ce privește efectele asupra consumului de alcool. Studiul a fost publicat miercuri în Journal of the American Medical Association.

„Am sperat să vedem o reducere a consumului de alcool și a poftei de consum”, a declarat Christian Hendershot, autorul principal al studiului de la Universitatea din California de Sud. „Ceea ce nu m-am așteptat a fost că amploarea efectelor pare destul de bună ... în comparație cu alte medicamente pentru tulburările legate de consumul de alcool”.

Stephen Burgess de la Universitatea Cambridge a declarat că studiul a fost unul mic „dar interesant”.

„Acest studiu servește ca o indicație inițială că semaglutida și medicamentele similare de pierdere în greutate pot fi benefice pentru tratarea tulburării de consum de alcool, cel puțin pe termen scurt”, a spus el.

Dar Burgess a adăugat că ar fi necesare studii mai mari și mai lungi pentru a înțelege dacă persoanele care întrerup tratamentul pot menține în continuare o stare sănătoasă fără consum de alcool după tratament.

Editor : B.E.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul-fantomă din România unde poți cumpăra un bloc întreg cu 49.000 de euro. Cartierul abandonat e ascuns...
Digi FM
Cum arată Ozana Barabancea după ce și-a făcut operație de ridicare a sânilor cu implant: „Luați-vă popcorn...
Descarcă aplicația Digi FM
Pro FM
Loredana Pădurean, profesor la MIT, despre viața dominată de AI: "Instrument de antrenament al creierului, nu...
Film Now
Demi Moore, acuzată că și-a amenințat fostul ginere. Noi detalii ies la iveală în lupta pentru custodia...
Adevarul
Cazul elevei din Cluj care ar fi fost drogată la banchet: testele toxicologice, negative. Ce au descoperit...
Newsweek
Pensiile militare ar putea crește din acest an. Legea e în Parlament. Ce se întâmplă cu restul pensiilor?
Digi FM
Vești bune pentru elevi! Cât durează vacanța de vară în 2026 și când începe noul an școlar
Descarcă aplicația Digi FM
Digi World
Mierea ar putea ajuta la slăbit și la combaterea bolilor. Greșeala pe care o fac milioane de oameni când o...
Digi Animal World
O furnică minusculă provoacă îngrijorare în 22 de state. Pentru unii oameni, înțepătura sa poate fi mortală
Film Now
Ewan McGregor, marcat de filmul care i-a schimbat viața: „Sunt uimit de cât de bun e și acum, la 30 de ani de...
UTV
Mihai Petre și Elwira au publicat imagini rare de la nuntă. Cum arătau cei doi în urmă cu 18 ani