Natalia Intotero a anunțat prima naștere cu ajutorul programului pentru creşterea natalităţii. De ce acte au nevoie cei care vor copii

Data publicării:
natalia intotero la guvern
Natalia Intotero (foto) spune că este o prioritate a ministerului pe care îl conduce continuarea acestui program. Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse, Natalia Intotero, a anunţat marţi naşterea primului copil prin programul Naţional pentru Creşterea Natalităţii, care a fost lansat în decembrie 2022. Prin acest program, persoanele care nu pot avea copii beneficiază de un ajutor în valoare de 15.000 de lei pentru proceduri de fertilizare in vitro, transmite News.ro.

Ministrul Familiei, Tineretului si Egalității de Șanse, Natalia Intotero, a anunţat marţi pe rețeaua de socializare Facebook că a venit pe lume primul copil ai cărui părinți au beneficiat de ajutorul financiar oferit de stat prin programul de creștere a natalității.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

”Cu emoţie şi bucurie anunţ venirea pe lume a primului copil născut prin programul FIV. Din motive uşor de înţeles, familia nu doreşte să dea datele personale ale acestora, dar vă spun că acest copil este sănătos şi voinic, aducând o mare bucurie familiei. Doresc multă sănătate micuţului şi familiei! Succes tuturor celorlalte familii care fac parte din Programul Naţional FIV, a transmis Natalia Intotero.

Ministrul Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse afirmă că este o prioritate continuarea acestui program, pentru că, ”pentru 1 din 5 cupluri, dorinţa de a avea un copil e un drum lung presărat cu sacrificii”.

”Aceste persoane care îşi doresc să devină părinţi luptă cu infertilitatea. Nu doar cauza medicală este un obstacol în a avea copii, ci şi cea financiară”, a mai transmis ministrul.

La începutul lunii septembrie, ministerul anunţa că era la zi cu înregistrarea dosarelor.

”Suntem la zi cu înregistrarea dosarelor transmise începând de data de 5 decembrie 2022 – dată la care a demarat proiectul nostru - şi până în prezent. Dosare privind obţinerea sprijinului financiar de 15.000 de lei au fost înregistrate 9.617, dintre care 7.732 de dosare au fost declarate eligibile”, anunţa atunci Ministrul Familiei.

Intotero a precizat că existau un număr de 6.381 contracte semnate pentru care s-au comandat deja voucherele. De asemenea, au fost făcute 1.451 de deconturi, dintre care 986 deconturi la farmacii pentru medicamente şi 465 de deconturi la clinici pentru proceduri medicale.

“Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii” este finanţat de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse şi are ca scop sprijinirea financiară a cuplurilor şi a persoanelor singure din România, în vederea efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate, ca element principal de susţinere a creşterii natalităţii în România.

1. Criterii de eligibilitate:

a) cei doi membri ai cuplului infertil (căsătoriţi sau nu)/ femeia infertilă să fie cetăţeni români şi să aibă domiciliul în România;

b) cei doi membri ai cuplului infertil (căsătoriţi sau nu)/ femeia infertilă să aibă calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România;

c) procedurile medicale de specialitate recomandate trebuie să se desfăşoare într-o unitate medicală de pe teritoriul României, parteneră a programului, autorizată să desfăşoare acest tip de activităţi;

d) vârsta femeii beneficiare să fie cuprinsă între 20 şi 45 ani.

2. Actele necesare înscrierii în Program:

Cererea de înscriere - Anexa 1, care cuprinde următoarele documente justificative:

a) Copii ale actelor de identitate ale solicitanţilor;

b) Declaraţie pe propria răspundere – Anexa 1a;

c) Document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV, eliberat de un medic specialist în obstetrică-ginecologie cu supraspecializare FIV şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, emis cu maximum 60 de zile înaintea depunerii dosarului – Anexa 1b;

d) Adeverinţă eliberată de Casa de Asigurări de Sănătate din care să rezulte calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate a solicitantului, emisă cu maximum 60 de zile înaintea depunerii dosarului sau orice alte documente oficiale, conform legii, care să probeze calitatea de asigurat;

e) Acord individual de prelucrare a datelor cu caracter personal – Anexa 1c.

Solicitanţii trebuie să depună online la adresa natalitate@mfamilie.gov.ro a MFTES dosarul complet.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri