Sari la conținut
News Alert

Reacția PMB după ce presa a semnalat taxa de 200 de lei/pagină la documente de interes public

Primăria Capitalei transmite că propunerea unei taxe de 200 de lei pe pagină A4 şi 250 de lei pe pagină A3 pentru eliberarea documentelor solicitate în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public este de fapt o eroare materială” care nu a fost sesizată de către cei care au redactat proiectul de hotărâre privind aprobarea delegării serviciului de întreţinere, reparaţii curente şi administrare a fondului imobiliar către Compania Imobiliară Bucureşti SA, aflat pe ordinea de zi a şedinţei de miercuri a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

„Anexa respectivă a fost retrasă, întrucât a fost vorba despre o eroare materială care, din păcate, nu a fost sesizată de persoanele care au prelucrat informaţiile din cadrul proiectului de hotărâre. Această eroare va fi corectată, conform legislaţiei în vigoare. Mai mult decât atât, eroarea materială nu avea cum să producă efecte, potrivit normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public (...), transmite Primăria Capitalei.

În proiectul de hotărâre era prevăzută, pe lângă alte taxe pentru serviciile oferite se către Compania Municipală Imobiliară Bucureşti SA, şi taxa pentru eliberarea documentelor solicitate în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, respectiv 200 de lei/pagină A4 şi 250 de lei/pagină A3.

Citiți și: 
O companie din subordinea PMB vrea taxă de 200 de lei/pagină la solicitarea documentelor de interes public

Ulterior, municipalitatea a retras de pe site paginile în care apărea tabelul cu taxele.

Compania Municipală Imobiliară Bucureşti SA se ocupă cu întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea fondului imobiliar. Consilierii generali şi-au dat acordul pentru înfiinţarea acestei companii în aprilie 2017.

Conform normelor metodologice de aplicare a legii privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările din 2016, „costul serviciului de copiere va fi aprobat, respectiv actualizat prin actul administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice centrale sau locale şi nu poate depăşi 0,05% din salariul minim pe economie calculat per pagină”. Raportat la salariul minim de 1.450 de lei, costul nu ar trebui să depăşească 0,80 de lei de pagină.

Sursa: News.ro