Controverse Rabla 2015: mai puţină birocraţie sau realocarea banilor pentru protecţia mediului

rabla mediafax

Nici nu au început bine discuțiile despre Programul Rabla în 2015 că deja există controverse. Dealerii propun, de exemplu, mai puţină birocraţie pentru firme, deoarece maldărul de acte ce trebuie completat îi descurajează pe mulţi admnistratori.

Am avut un caz anul trecut. A fost în primă fază refuzat și apoi acceptat, toată procedura a durat patru luni de zile”, a spus Silviu Coșa, dealer auto.

Dosarele sunt bine puse la punct şi ştim exact ce trebuie să conţină, numai că timpii de aşteptare până la validarea dosarelor de către AFM sunt destul de lungi. În 2015 ne aşteptăm ca foarte multe societăţi comerciale să își înnoiască parcul auto”, a spus Alexandru Popescu, director de vânzări la Dacia.

Cu toată birocraţia, anul trecut s-au epuizat cele 17.000 de tichete pentru persoane fizice şi cele 3.300 pentru persoanele juridice. Pentru fiecare mașină veche de opt ani s-a acordat un tichet valoric de 6.500 de lei. Efectul s-a văzut în creșteri și de 23% la vânzările de mașini noi pentru firme. Anul acesta, dealerii estimează creșteri de peste 30%.

Dacă se simplifică procedura, cred că ar fi mai ok. Aprobarea ar fi mult mai ușoară. Mai puține certificate și documente cerute”, a spus Silviu Coșa, dealer auto.

Succesul programului Rabla nu este şi pe gustul activiştilor de mediu. În opinia lor, banii statului ar trebui cheltuiţi mai degrabă pentru împăduriri sau soluții ecologice de transport public.

Sunt bani aruncați pe lucruri poluante, niște mașini care prin construcție, prin natura lor, poluează indiferent de măsurile de ecologizare pe care le iei”, a spus Dan Trifu.

Dincolo de aceste opinii, un lucru este cert. Ministerul Mediului vrea să păstreze forma de anul trecut a programului.

„După ce o să aprobăm bugetul Fondului de Mediu, şi sper să fie foarte curând aprobat, să putem începe desfăşurarea, bineînţeles cu un calendar al programului Rabla”, a precizat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

În 2014, Ministerul Mediului a alocat aproape 120 de milioane de lei pentru înnoirea parcului auto. În cei 10 ani de funcționare a programului cunoscut sub numele de Rabla, ministerul a investit peste 1,7 miliarde de lei și a contribuit la scoaterea din circulaţie a 500.000 de mașini vechi.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate