Acţiunile Netflix, în cădere liberă. Compania estimează că va pierde 2 milioane de utilizatori

Data publicării:
o persoana sta cu telecomanda in mana si urmareste netflix.
Foto: Profimedia Images

Acţiunile platformei de streaming Netflix au înregistrat miercuri o cădere de până la 26% în tranzacţiile care preced deschiderea Bursei de la New York, după ce platforma a anunţat că a pierdut 200.000 de utilizatori în primele trei luni ale anului, prima astfel de pierdere din ultimul deceniu, transmite Bloomberg.

Mai grav, Netflix a prognozat că va pierde alţi două milioane de utilizatori în al doilea trimestru, o schimbare importantă de direcţie pentru o companie care în mod regulat câştiga 25 de milioane de utilizatori în decursul unui an.

Dacă aceste scăderi vor continua, valoarea de piaţă a Netflix ar putea fi diminuată cu 40 de miliarde de dolari overnight, ceea ce ar face din titlurile Netflix acţiunile cu cele mai slabe performanţe din indicatorii S&P 500 şi Nasdaq 100.

Netflix a informat că va introduce o opţiune mai ieftină şi susţinută de publicitate pentru utilizatori în următorii ani şi de asemenea va lua măsuri împotriva celor care dezvăluie şi altora parolele lor. În plus, Netflix va reduce cheltuieile pentru filme şi seriale TV ca răspuns la diminuarea numărului de utilizatori, informează Agerpres.

Echipa managerială de la Netflix a subliniat că sunt mai multe motive pentru diminuarea numărului de utilizatori. Primul este faptul că sunt 100 de milioane de gospodării care folosesc serviciile Netflix fără a plăti pentru ele, care se adaugă celor 221,6 milioane de abonaţi plătitori.

Invadarea Ucrainei de către Rusia a costat Netflix 700.000 de clienţi

Compania americană caută modalităţi prin care să îi convingă pe cei care nu plătesc să se aboneze, de exemplu percepând un preţ mai mare de la cei care îşi dezvăluie parolele.

Descurajarea practicilor de schimb de parole este un risc pentru o companie care a început prin a oferi consumatorilor o alternativă mai ieftină şi mai accesibilă la televiziunea prin cablu. Prin obligarea clienţilor să plătească, şi inserarea de publicitate, Netflix începe să semne cu ceea ce a înlocuit.

Însă compania are nevoie de ajutor după ce în ultimul trimestru a pierdut clienţi în trei din cele patru mari regiuni, inclusiv peste 600.000 de în SUA şi Canada. Invadarea Ucrainei de către Rusia a costat Neflix alte 700.000 de clienţi după ce a decis să înceteze serviciile în Rusia, astfel că pe ansamblu compania a pierdut 300.0000 de clienţi în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

Asia a fost singura piaţă pe creştere. Netflix a câştigat peste un milion de utilizatori în această regiune graţie unor noi filme şi seriale populare.

Problemele celor de la Netflix sunt un semnal de alarmă pentru competitori. După ce au văzut cum milioane de utilizatori abandonează televiziunea cu plată pentru serviciile de streaming, giganţii americani au fuzionat şi s-au restructurat pentru a concura cu Netflix. Investitorii au încurajat această schimbare strategică, astfel că acţiunile unor companii precum Walt Disney Co. au crescut. Însă, după ce Netflix a anunţat diminuarea numărului de utilizatori, acţiunile Disney au scăzut cu 5,2% iar titlurile Warner Bros. Discovery Inc., proprietarul HBO Max, au scăzut cu 2,8%.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate