Cele mai bune companii feroviare din Europa: Trenitalia, pe primul loc. Unde se află CFR Călători în clasament

Data actualizării: Data publicării:
Pescara,,Italy,–,April,18,,2022:,High-speed,Italian,Train,Frecciarossa
Tren Frecciarossa, „Săgeata Roșie”, operat de Trenitalia Foto: Shutterstock

Operatorul italian Trenitalia este cea mai bună companie feroviară din Europa, cu un scor de 7,7 pe o scară de la 1 la 10, în timp ce Eurostar, operatorul trenurilor de mare viteză care fac legătura între Londra şi Paris via tunelul de sub Canalul Mânecii, este pe ultimul loc, susţine ONG-ul Transport & Environment, care a evaluat 27 de companii în funcţie de diferite criterii, informează AFP. Compania românească de stat CFR Călători ocupă locul 11.

În acest clasament, Trenitalia este urmat de operatorul elveţian SBB şi compania cehă RegioJet. Pe locul patru se situează operatorul austriac ÖBB, urmat de grupul francez SCNF. Urmează, în ordine, CD, Renfe, Italo, VR, SJ şi CFR Călători cu un scor total de 6,1.

Comparativ, Deutsche Bahn, cel mai mare operator feroviar din Europa, se clasează abia pe locul 16, urmat de operatorul ungar MAV, în timp ce operatorul polonez PKP este pe locul 13, scrie Agerpres.

Potrivit studiului, CFR Călători este printre cele mai proaste companii când vine vorba de politicile de rambursare a prețului biletelor în caz de întârziere sau anulare a călătoriilor. Pe de altă parte, analiza pune compania pe primele locuri când vine vorba de disponibilitatea trenurilor de noapte, alături de operatorul austriac ÖBB.

Tren CFR Calatori Gara de Nord shutterstock_1947842533-1-scaled
Tren operat de CFR Călători, în Gara de Nord din București Foto: Shutterstock

Prima concluzie a studiului T&E: „preţul ridicat nu garantează şi calitatea serviciului”. O dovadă este Eurostar care practică preţuri de două ori mai mari decât media europeană şi se situează pe locul 27, ultimul în clasamentul T&E. Potrivit autorilor studiului, o fiabilitate sub medie (14 din 27), absenţa opţiunilor de îmbarcare pentru biciclete şi performanţe puţin peste medie nu compensează preţurile ridicate practicate de Eurostar.

„O dezvoltare a concurenţei pe liniile Eurostar, prin intrarea altor operatori feroviari, ar putea să forţeze compania să îşi reducă preţurile”, susţine Victor Thévenet, coordonatorul studiului.

În schimb, Trenitalia şi compania austriacă ÖBB oferă cel mai bun raport calitate-preţ din Europa, susţine Transport & Environment.

ONG-ul a evaluat o serie de opt criterii pentru a realiza acest clasament al companiilor feroviare cu privire la legăturile lor pe distanţe medii şi luni, cel mai important criteriu fiind preţul. De asemenea, au fost luate în calcul fiabilitatea, reducerile disponibile, politicile de despăgubiri în caz de întârzieri, experienţa călătorilor, dacă oferă sau nu curse de noapte şi dacă există locuri pentru biciclete.

„Trenitalia se diferenţiază în funcţie de experienţa călătorului, SBB este cel mai punctual operator din Europa iar RegioJet are cele mai accesibile bilete”, susţine T&E.

ONG-ul subliniază că toate companiile feroviare ar trebui să îşi îmbunătăţească punctualitatea. „Doar 11 dintre cei 27 de operatori au o punctualitate mai mare de 80%”, subliniază Victor Thévenet. După acest indicator, SNCF din Franța se situează pe locul 11, iar Deutsche Bahn, cel mai mare operator feroviar din Europa, se clasează pe locul 25.

Transport & Environment a făcut de asemenea un apel către state să investească în reţelele feroviare pentru a îmbunătăţi fiabilitatea circulaţiei şi a scădea tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare, pentru a putea diminua preţul biletelor. Aceste tarife sunt foarte mari în Franţa, spre deosebire de Italia, unde statul a investit foarte mult în întreţinerea infrastructurii şi garantarea preţurilor moderate.

Acelaşi ONG invită operatorii feroviari să se inspire din cele mai bune practici. De exemplu, operatorii feroviari din Marea Britanie, care sunt printre cei cu cele mai mari preţuri de pe continent, oferă în schimb posibilitatea de rambursare „începând de la 15 minute de întârzieri şi o rambursare integrală pentru o oră de întârziere", subliniază T&E. O astfel de practică ar încuraja şi mai mult călătorii să opteze pentru tren, crede T&E.

Editor : B.E.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Au cumpărat o casă cu doar 3 euro în Italia. Ce ascundea `oferta` din, probabil, cel mai…
Digi FM
Cât câștigă un doctor rezident în România? Povestea lui Paul, medicul întors din Irlanda
Pro FM
Andreea Bănică, în costum de baie la munte: „Nu de asta am răcit”. Fanii au reacționat rapid: „A reușit să-ți...
Film Now
Motivul pentru care Deborra-Lee Furness ar fi supărată pe Blake Lively după divorțul de Hugh Jackman: „Ea și...
Adevarul
Satul fantomă, cu ruine ieșite la iveală din apă, ascunde o poveste tulburătoare. De ce l-a desființat...
Newsweek
Ministrul Muncii anunță creștere de pensie de 350 lei pentru pensionari. În ce condiții se dau banii
Digi FM
Maia Morgenstern, insultată la Teatrul Evreiesc de Stat, unde muncește de 45 de ani: "Ce cauți tu aici? De ce...
Digi World
Cel mai bun moment al zilei în care să-ți bei cafeaua. Așa vei profita de toate beneficiile ei
Digi Animal World
Pisica care a cucerit TikTok-ul. Poziția hilară în care doarme i-a adus 4 milioane de vizualizări
Film Now
Leonardo DiCaprio nu-i va putea mulțumi vreodată îndeajuns lui Sharon Stone. Gestul uriaș pe care actrița l-a...
UTV
Mario Fresh confirma relatia cu Nadd Hu! Cei doi se afla intr-o vacanta exotica in Bali