Trenul către aeroport, „botez” românesc: întârzieri de 30 de minute pentru un traseu de 19 kilometri

Data publicării:
tren de la Gara de Nord spre aeroportul Otopeni
Foto: Facebook/Radu Bode

Cine vrea să ajungă la aeroportul Otopeni are acum ca variantă și trenul. O călătorie durează cel mult 25 de minute. Liniei i s-a făcut deja botezul românesc... cel al întârzierilor. În prima zi pe cea mai nouă cale ferată din țară, trenurile au avut întârzieri de 30 de minute pentru un traseu de 19 kilometri. După decenii de promisiuni și o inaugurare cu întârziere, marele avantaj al trenului dintre Gara de Nord din București și Aeroportul din Otopeni este prețul mic al biletelor - doar 4 lei.

Viteza maximă care poate fi atinsă pe tronson este de 100 de kilometri pe oră.

Mecanic: E linia veche, până aici am avut 70 de km/h. Acum nu avem nicio oprire la dus, la întoarcere avem Mogoșoaia.

Cezara Scutari, jurnalist Digi24: Trenurile de la gara de Nord spre Aeroportul Internațional Henri Coanda au început să prezinte probleme chiar din prima zi de circulație. Pe panou apar intarzieri de 30 de minute, chiar mai mult decat trebuie sa dureze o calatorie in mod normal, 20-25 de minute.

Femeie: Merg la aeroport și cu 15 minute mai devreme, nu se știe de unde pleacă trenul.
Reporter: Unde plecați?
Femeie: În Franța. Deja au pornit cu stângul dumnealor.

Reporter: Dumneavoastră unde plecați?
Bărbat: La Londra.
Reporter: Reușiți să ajungeți la timp la avion?

Femeie: Da, că traficul aglomerat de pe DN mi-a creat un reflex să îmi iau tot timpul o rezervă de timp, care astăzi s-a dovedit foarte inspirată.
Bărbat: La serviciu. Am plecat mai devreme, așa că chiar și cu intarzierea pe care o are, tot ajung în timp util.

Chiar și cu probleme, unii călători spun că ar alege trenul în locul altor mijloace de transport pentru prețul convenabil.

Bărbat: 4 lei la casele de bilete din Gara de Nord, (...) un preț foarte decent față de un taxi care este 30 de lei.

Companiile CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători au fost nevoite să își alinieze tarifele, deși cereau mai mult inițial. Sunt 72 de trenuri, dintre care 42 sunt operate de compania de stat.

În ceea ce privește întârzierile, CFR nu a prezentat un motiv concret pentru timpii lungi de așteptare. Reprezentanții companiei au dat următoarea explicație într-un comunicat de presă: „Dat fiind faptul că este prima secție de cale ferată, pe care se aplică sistemul de operare de tip cadențat, pe o linie nouă și cu o instalație nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate și vor fi rezolvate în scurt timp, astfel încât circulația trenurilor spre și dinspre Aeroport să se desfășoare în condiții normale de trafic”.

Reporter: Cezara Scutari
Operatori: Cătălin Vintilă, Cătălin Mihalache

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri