Brexit a lăsat UK fără statutul de principală „poartă comercială” către Europa: „Prețurile s-au dublat și triplat. Este un coșmar”

Data actualizării: Data publicării:
Steaguri în miniatură ale UE și UK pe o plajă, ilustrând conceptul de Brexit
Ilustrație: Getty Images

Brexit a deterioriat statutul Marii Britanii de principal punct de trecere pentru produsele care intră în Europa și a accentuat birocrația de la graniță, fapt ce a micșorat din influența economică a Regatului asupra continentului, susțin companiile de transport britanice care se plâng de prețuri crescute pentru transporturile pe continent, conform Euronews.

Situația provocată de Brexit a fost agravată și de pandemia de Covid-19 - „A fost furtuna perfectă”, spune Robert Larkin, director la Med Freight Services, o astfel de companie cu sediul în apropierea Londrei.

Totul este întârziat din cauza pandemiei și Brexitului. Este un coșmar complet”, a adăugat el.

Citiți și: Mărturisirea unui votant Brexit: Credeți că aș fi votat să ieșim dacă știam că mă va costa 80.000 de lire pe an? Am fost mințiți

Compania sa, care se ocupă de transporturi aeriene, este una dintre zecile lovite de efectele nefaste ale ieșirii Regatului Unit din Uniunea Europeană. Birocrația adițională adusă de controalele la graniță, numărul mare de „semnături, ștampile, permise și permisiuni”, toate încetinesc considerabil activitatea.

Problemele aduse de Brexit vin împreună și cu anxietățile produse de faptul că UK nu mai este legat de circuitul economic european:

„Ce sens mai are să mai aducem produsele aici? Mai bine le aducem în Paris sau oriunde e mai ușor. Înainte, așa cum spunea Thatcher (n. red. - fostă prim-ministră a Regatului Unit), noi am fost «poarta Europei». Firme precum Honda sau Nissan veneau să investească pentru a aduce produse în Europa prin UK”, spune și Jeffrey Ingarfield, director la Glenn Freight Services.

Pentru transporturile pe cale aeriană, prețurile s-au dublat sau triplat doar pentru a scoate bunuri din țară. În ce privește transportul maritim, avem un container care vine din China – costă de cinci ori mai mult decât anul trecut, de la 3.000 de dolari, la 15.000. Aceste creșteri de tarife vor lovi la un moment dat consumatorul”, a mai adăugat Larkin.

Departamentul pentru transporturi din cadrul guvernului britanic susține că se află „în tratative” cu statele membre ale UE „pentru a asigura capacitatea companiilor UK de a efectua transporturi cu cerințe administrative minime”.

Partenerii noștri