Canalul Suez ar putea fi deblocat sâmbătă. Sute de nave sunt blocate în prezent și așteaptă de-o parte și de alta a canalului

nava-canal-suez
Canalul Suez ar putea fi deblocat sâmbătă. Sute de nave sunt blocate în prezent și așteaptă de-o parte și de alta a canalului. FOTO: Twitter

Canalul Suez ar putea fi deblocat sâmbătă, permițând astfel circulaţia navelor după mai mult de trei zile de criză în transportul maritim internaţional, scrie BBC.

Proprietarii navei au declarat într-o conferință de presă că pentru această amplă operațiune au fost aduse zece remorchere, pentru dragarea malurilor și a fundului canalului. Ei și-au exprimat speranța că nava va fi reflotată sâmbătă și canalul deblocat. Totodată, nava nu are probleme la cârmă sau elice, așa că va putea fi pusă în funcțiune, au adăugat ei.

Secretarul de presă de la Casa Albă a confirmat că Statele Unite s-au oferit să ajute în această dificilă operaţiune.

"Am oferit autorităţilor egiptene asistenţa Statelor Unite pentru a ajuta la redeschiderea Canalului Suez. Aceste discuţii continuă şi sper să putem spune mai multe despre asta în curând", a declarat purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Jen Psaki.

"Ne-am oferit să ajutăm Egiptul, suntem pregătiţi să facem acest lucru şi vom examina orice solicitare specifică pe care o primim. Continuăm să supraveghem şi să evaluăm situaţia, dar în acest moment nu avem nimic de adăugat în ceea ce priveşte un ajutor specific ", a spus purtătorul de cuvânt al Comandamentului Central al Armatei SUA (CENTCOM), comandantul Bill Urban.

Potrivit unui responsabil militar american care a solicitat anonimatul, Statele Unite au propus autorităţilor egiptene să trimită la locul incidentului o echipă de experţi ai US Navy.

Dacă Egiptul face o cerere oficială, experţii ar putea fi trimişi sâmbătă din Bahrein, unde se află Flota a 5-a americană. Dar această cerere încă nu a fost primită şi misiunea "nu a fost aprobată", a precizat el pentru AFP.

Nava a eşuat din cauza rafalelor puternice de vânt. Aceasta are 400 de metri lungime şi are în jur de 20.000 de containere la bord.  

În acest proces, sute de nave au fost blocate în ambele sensuri ale Canalului Suez, iar unele dintre ele au fost redirecţionate pe alte rute. Peste 200 de nave, dintre care 30 de petroliere, așteaptă de-o parte și de alta a canalului.

Din cauza blocajului, tarifele de transport pentru petroliere s-au dublat în această săptămână

Companiile de shipping arată că tot mai multe nave au fost deviate pe ruta care înconjoară Africa. Asta a adâncit însă problemele transportatorilor maritimi, care se confruntau deja cu perturbări și întârzieri în furnizarea de bunuri către consumatori. Deși are efecte pentru toată lumea, blocarea unei căi navigabile importante este un eveniment rar.

Blocarea Canalului Suez evidențiază riscurile cu care se confruntă industria navală, în condițiile în care tot mai multe nave tranzitează coridoarele maritime sensibile, precum Canalul Suez, Canalul Panama, Strâmtoarea Hormuz și Strâmtoarea Malacca din Asia de Sud-Est.

O rută vitală pentru comerț 

Aceste rute, prin care trec vapoare din ce în ce mai mari, sunt mai greu de salvat, deoarece portcontainerelor s-a dublat în ultimul deceniu, se arată într-o analiză a asigurătorului Alliantz. Cu toate acestea, blocajele de acest fel sunt rare, se arată într-o analiză a Bloomberg.

Prima închidere a Canalului Suez a avut loc în 1956. Atunci, președintele egiptean Gamal Abdel Nasser a naționalizat coridorul naval, o proprietate franco-britanică, ceea ce a dus la o triplă invazie a Egiptului de către Israel, Marea Britanie și Franța. Drept urmare, canalul a fost închis între octombrie 1956 și martie 1957.

Cel mai lung blocaj a avut loc între iunie 1967 și iunie 1975. În 1967, forțele egiptene și israeliene s-au confruntat de-a lungul căii navigabile în timpul Războiului de șase zile și din nou în 1973 în timpul Războiului de Yom Kippur. Abia în 1975 canalul a fost curățat de navele scufundate și redeschis. În această perioadă, transportatorii care voiau să ajungă în Europa au fost nevoiți să ocolească Africa, ceea ce a crescut costul și durata expedițiilor.

În aprilie 2016, un cargobot a eșuat și a blocat culoarul navigabil pentru două zile. Apoi, în iulie 2018, canalul a fost închis pentru câteva ore după ce o navă grecească a suferit o avarie la motor și a provocat o coliziune în care au fost implicate alte patru vapoare.

Și alte căi navigabile au suferit perturbări ale traficului. Spre exemplu, Canalul Panama s-a închis pentru o zi în 1989, când forțe militare americane au organizat un atac asupra țării pentru a-l înlătura pe dictatorul Manuel Noriega.

Editor : Georgiana Marina

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate