Motivul pentru care China le interzice vedetelor să facă reclamă la țigări și lapte

Data publicării:
Vedete din China
În ultimii ani, industria masivă de divertisment a Chinei a fost zguduită de scandaluri cu celebrități care au depășit limitele tolerate de autoritățile de la Beijing. În poză: Zhao Wei (stânga) și Zheng Shuang (dreapta). Colaj foto: Profimedia Images

China a interzis tuturor vedetelor să prezinte mai multe tipuri de produse, iar cele cu „moravuri depravate” nu mai au voie să facă reclamă la nimic, informează The Guardian. Regulile anunțate săptămâna aceasta le interzic celebrităților din China să promoveze în public bunuri din domeniile de sănătate, educație și financiar, precum țigările electronice și laptele praf pentru bebeluși.

Măsurile fac parte dintr-o inițiativă de aliniere a societății cu „valorile socialiste principale”.

Autoritățile de reglementare din China au spus că inițiativa este menită să asigure că societatea chineză este „ghidată de gândirea lui Xi Jinping despre socialismul cu caracteristici chineze pentru o nouă eră” - o referire la ideologia cuprinzătoare care stă la baza Partidului Comunist condus de Xi.

„Celebritățile ar trebui să practice în mod conștient valorile socialiste principale în activitățile lor de promovare publicitară, iar activitățile de promovare trebuie să se conformeze moravurilor sociale și virtuților tradiționale”, potrivit noilor reguli impuse de Beijing.

Companiile din China nu mai au voie să angajeze celebrități care s-au îmbătat sau drogat 

În plus, regulile le interzic companiilor să angajeze celebrități despre care s-a descoperit că au „moravuri depravate” sau care au avut comportamente ilegale, precum evaziunea fiscală, beția, dependența de droguri și frauda, scrie The Guardian.

Companiile din China nu mai au voie nici să folosească imagini cu conducătorii, liderii revoluționari și eroii Partidului Comunist în reclamele lor.

„Media este indulgentă, premițând starurilor ilegale sau imorale să participe în reclame de promovare”, au transmis autoritățile chineze. „Haosul din domeniul promovării publicitare a încălcat grav drepturile și interesele consumatorilor, a perturbat ordinea pieței și a poluat atmosfera socială, iar oamenii au exprimat reacții puternice”.

vedetă-reclame-China
„Media este indulgentă, permițând starurilor ilegale sau imorale să participe în reclame de promovare”, au transmis autoritățile chineze. Foto: Profimedia Images

Autoritățile au interzis anumite emisiunii de „reality” cu concurenți care își afișează talentele încă de anul trecut și a ordonat companiilor din televiziune să nu promoveze bărbații „sissy” - un termen peiorativ folosit la adresa bărbaților care afișează caracteristici asociate cu sexul feminin.

Președintele asociației de publicitate din China, Zhang Guohua, a spus că reglementările vor contribui la o „îmbunătățire mai standardizată și mai sănătoasă” a industriei.

„Acest lucru nu înseamnă că acțiunile de promovare ale celebrităților vor fi limitate, dar toată lumea va fi mai precaută și artiștii vor fi mai responsabili și mai autodisciplinați”, a spus Zhang pentru media de stat, adăugând că cei care „se bucură de beneficiile unei figuri publice” ar trebui să se pregătească să fie reținuți în acțiunile lor din cauza influenței lor ca modele de urmat.

Scandalurile cu celebrități au zguduit industria de divertisment a Chinei

În ultimii ani, industria masivă de divertisment a Chinei a fost zguduită de scandaluri cu celebrități care au depășit limitele tolerate de autoritățile de la Beijing.

Actorul Zheng Shuang a fost amendat în 2021 cu aproape 300 de milioane de yuani (46 de milioane de dolari) pentru evaziune fiscală și i s-a interzis să participe ca invitat în programele de divertisment.

În aceeași perioadă, ambasadorul mărcii Fendi, Zhao Wei, și-a văzut numele șters de pe toate produsele promovate pe platformele principale de divertisment din motive necunoscute.

Mai multe companii sau celebrități au fost, de asemenea, pedepsite pentru susținerea unor produse proaste sau frauduloase. Tot anul trecut, comediantul Li Dan a fost amendat cu 134.000 de dolari pentru o reclamă la lenjerie intimă pentru femei care a fost considerată jignitoare la adresa femeilor, potrivit Global Times.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile protejate de o aură divină până în Ajunul Crăciunului. Sunt binecuvântate
Digi FM
Un puști de la grădi, vedetă pe TikTok, după „gafa” pe care a făcut-o la serbare. Utilizatorii de internet...
Pro FM
Băieții de la Vunk, prima reacție după moartea lui Nicu Sârghea: „Nu există cuvinte suficiente pentru a...
Film Now
Salma Hayek, pozată fără haine în saună, acoperită doar de două prosoape minuscule. "Cum să dai internetul...
Adevarul
Alimentele care ajută la întărirea sistemului imunitar în timpul sezonului de rece: „Pot susține sănătatea...
Newsweek
Care pensionari rămân fără pensie în 2 săptămâni dacă nu au acest document? E ultimul termen
Digi FM
Câți bani ar putea câștiga România în fiecare an, datorită aderării la Schengen. Adrian Negrescu: „E nevoie...
Digi World
"Nu e de glumit. Intoxicația cu apă poate fi fatală!". Primele simptome și ce să faci dacă o persoană se...
Digi Animal World
Ce a făcut o vacă după ce stăpânul său a vândut-o unui vecin: „Asta se întâmplă când vinzi un animal fără...
Film Now
Charlize Theron, superbă, statuară și senină și la o ieșire cu fiicele ei. Cum arată când renunță la rochiile...
UTV
Raluka, despre cum l-a cunoscut pe iubitul ei cu 22 de ani mai in varsta. „Am stat la povesti vreo 6 ore"