FOTO. O nouă imagine publicată de NASA arată „energia violentă” a galaxiei noastre

Data actualizării: Data publicării:
NASA a publicat o imagine care prezintă o „energie violentă” nemaivăzută până acum în centrul galaxiei noastre, Calea Lactee. Foto: NASA

NASA a publicat o imagine care prezintă o „energie violentă” nemaivăzută până acum în centrul galaxiei noastre, Calea Lactee. Imaginea a fost creată după două decenii de cercetări, relatează CNN.

Fotografia uimitoare a fost compilată folosind datele de la Observatorul cu raze X Chandra al NASA și radiotelescopul MeerKAT din Africa de Sud.

Imaginile au inclus, de asemenea, un fir de raze X cunoscut sub numele de G0.17-0.41 despre care cercetătorii spun că sugerează existența unui mecanism care ar putea controla fluxul de energie și chiar evoluția Căii Lactee.

„Galaxia este ca un ecosistem. Știm că centrul galaxiilor este locul unde se întâmplă lucruri și care joacă un rol enorm în evoluția lor”, a explicat astronomul Daniel Wang de la Universitatea din Massachusetts, într-un comunicat.

Galaxia noastră este greu de studiat, deoarece este ascunsă de o cantitate mare de gaze și praf. Dar cercetătorii au reușit să pătrundă în ceață folosind Observatorul Chandra, care focalizează raze X în loc de lumină vizibilă.

Cercetarea, publicată în revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, oferă cea mai clară imagine de până acum a două surse de raze X din zona din apropierea găurii negre din centrul galaxiei.

Cercetătorii au fost interesați în special de firul de raze X G0.17-0.41, care, potrivit lui Wang, „dezvăluie un nou fenomen”.

„Aceasta este o dovadă a unui eveniment continuu de reconectare a câmpului magnetic.” Firul, scrie Wang, reprezintă probabil „doar vârful aisbergului de reconectare”.

Evenimentele de reconectare a câmpului magnetic apar atunci când câmpurile magnetice opuse sunt aduse forțat împreună și se combină, expulzând o cantitate mare de energie. Sunt evenimente asemănătoare celor care produc Aurora Boreală sau erupțiile solare.

„Este un proces violent”, a spus Wang.