Sari la conținut

Oamenii de știință au descoperit un hormon care permite arderea grăsimilor

Atunci când mâncăm, corpul transformă grăsimile în energie. Dar care este mecanismul din spatele acestor calorii arse? Potrivit unui studiu publicat la 27 ianuarie în revista "Nature Communications", cercetătorii au descoperit un hormon legat direct de acest proces, relatează huffingtonpost.fr.

Scientists Continue Stem Cell Research While Courts Debate Ban

Foto: Gulliver/Getty Images

Biologii din cadrul Scripps Research Institute, un centru de cercetare biomedicală american, au vrut să răspundă la întrebarea privind rolul serotoninei în transformarea grăsimilor. Acest neurotransmițător a fost asociat în mai multe rânduri cu pierderea în greutate, fără însă ca mecanismul să fie înțeles exact.

Pentru a înțelege mai bine procesul, profesorul Supriya Srinivasan și colegii săi au folosit viermi din specia Caenorhabditis elegans, utilizați frecvent ca organisme model în experimentele biologice.

Potrivit site-ului specializat Science Daily citat de Agerpres, cercetătorii au vrut să încerce să suprime legătura între serotonină și eliminarea grăsimilor și, pentru a face acest lucru, au dezactivat una câte una mai multe gene, până când au găsit-o pe aceea care întrerupea procesul.

În cele din urmă au descoperit această genă, care acționează asupra unei neuropeptide ce acționează ea însăși ca un hormon, pe care l-au numit FLP-7. Se pare că o versiune similară a acestui hormon este deja cunoscută la mamifere, fiind vorba despre tahikinine, una dintre cele patru clase de neuropeptide.

Pentru a se asigura că hormonul FLP-7 este într-adevăr legat de serotonină, cercetătorii l-au colorat cu ajutorul unei proteine roșii pentru a-i urmări circuitul. Rezultatul este că ei au putut observa că FLP-7 este secretat de neuroni atunci când rata de serotonină este ridicată. Hormonul circulă apoi în organism până când în sistemul digestiv este declanșat mecanismul de ardere a grăsimilor.

Cu alte cuvinte, atunci când corpul primește semnalul privind disponibilitatea hranei, creierul produce serotonină, care ar declanșa la rândul ei producția de FLP-7, activând apoi celulele intestinale pentru ca ele să înceapă producția de energie plecând de la grăsimi.

Pentru oamenii de știință, cercetările mai aprofundate asupra FLP-7 le-ar putea permite să afle mai mult despre cum să regularizeze secreția acestui hormon fără a avea efectele secundare produse adeseori de manipularea serotoninei. Rămâne de căzut dacă efectele produse la viermi vor putea fi reproduse și la oameni și dacă aceste manipulări vor putea fi folosite pentru a pierde în greutate, comentează huffingtonpost.fr.

Etichete: cercetatori , hormon slabit , transformarea grasimilor , studiu slabit