Sari la conținut

Facebook Home, noua interfață a telefoanelor. Plusuri și minusuri

Este fără îndoială o strategie inteligentă însă va funcționa doar în măsura în care softul se va ridica la nivelul așteptarilor și va convinge un număr mare de utilizatori să își dorească o interfață Facebook pe telefonul lor.

Facebook Home este format în esență din doua părți. Prima este pagina de start care înlocuiește ecranul principal al telefonului precum și ecranul de lockscreen cu news feed-ul de pe site-ul de socializare. A doua reprezintă un update major la Facebook Messenger care îți permite să primești și să răspunzi la mesaje indiferent de aplicația pe care o folosești într-un anumit moment.

În primul rând compania a făcut Home disponibil doar pentru câteva device-uri Android: HTC One, One Xși First și Samsung Galaxy S3, S4 și Note. Facebook a promis să extindă acest serviciu și pentru alte device-uri Android dar integrarea de care Home are nevoie pentru a rula va face aplicarea sa pentru toate device-urile dificilă.

Pentru a instala noua interfață nu este nevoie decât să intri in Google Play și să o downloadezi. Dacă ești familiar cu pagina de facebook ar trebui să fie foarte simplu să te acomodezi cu aplicația de Home. Targetul principal al acestui sistem sunt utilizatorii care oricum nu își folosesc smartphone-urile pentru altceva decât social media sau apeluri ceea ce face experiența Android mai simplă și mai curată.

Home ia update-urile de status din aplicația de Facebook si le postează direct pe homescreenul telefonului. În loc de micile chenare cu care v-ați obișnuit, Home ia fiecare update în parte și îl transforma într-o imagine fulscreen. Să navighezi prin update-uri este deosebit de simplu și se realizează printr-un simplu swipe, iar daca te-ai plictisit îți lași telefonul în pace și ecranul se va face negru.

Când pornești telefonul ești întâmpinat de ceas și poza ta de profil care se află într-un mic cerculeț pe care Facebook l-a numit un BOBBLE. Ceasul si poza dispar rapid pentru a face loc news feedului compus din updateuri de status, imagini, linkuri si altele. Și da, cel mai probabil Facebook va pune și câteva reclame în Cover Feed deși nu chiar pe ecranul principal.

Designul per total este destul de bun și curat și scoate în evidență informațiile esențiale precum textele și imaginile. In plus, este extrem de minimalist și scoate majoritatea butoanelor tradiționale cu care sunteți obișnuiți la o interfață de smartphone. Facebook ascunde și Status Bar-ul Android care afișează notificări, puterea semnalului și viața bateriei. Totuși poți ajunge la el destul de rapid printr-un simplu swipe de sus în jos iar aplicația permite chiar setarea lui astfel încât să nu mai dispară.

Două atingeri pentru un like

Când te joci puțin cu sistemul îți dai seama că gesturile au fost adaptate pentru a face experiența Facebook și mai simplă. O atingere pentru a accesa un bobble, două atingeri pentru a da un like și swipe pentru a trece mai departe. Pentru update-urile care nu au atașate un link sau o imagine în spate se afișează poza de profil a prietenului ca a postat textul.

Ce este interesant este că interfața funționează nu numai la un nivel practic, ci și la un nivel conceptual. Este foarte ușor să te pierzi în timp ce te uiți la pozele prietenilor prin care este atât de ușor să navighezi și să uiți complet ce vroiai să faci în momentul în care ai aprins telefonul.

Fară îndoială însă interfața te face considerabil mai selectiv în ceea ce privește oamenii cu care ești prieten pe Facebook. Asta deoarece cu toții avem în lista câțiva prieteni care postează chestii stupide sau poze cu omlete de mult prea multe ori pe zi. Iar în momentul în care aceste informații nu se mai pierd pur și simplu într-un șir lung de posturi pe Wall și devin o imagine fullscreen care te întâmpină când îți deschizi telefonul, e mai ușor să te enerveze.

Un alt giumbușluc interesant este ca Facebook Home îți unifică homescreen-ul și lockscreen-ul într-o singură entitate. Nu mai este nevoie să ieși din lockscreen pentru a putea începe să navighezi, ci poți interactiona cu Cover Feed-ul direct.

Bobble-urile sunt o adiție interesantă. Direct din Cover Feed o simpla atingere afișează un bobble cu poza ta de profil într-un mic cerculeț. Cand apeși pe aceasta trei scurtături apar imediat: mesaje, aplicații și ultima aplicație folosită. Noi ne-am fi așteptat și la o scurtătura pentru camera foto însă se pare ca sistemul de mesaje a fost prioritatea companiei.

Dacă apasați butonul de Apps ajungeți imediat într-o pagină simplificată a aplicațiilor disponibile. În partea stângă o listă alfabetică a aplicațiilor instalate pe telefon și în partea dreaptă o listă de iconițe denumite de către Facebook Bookmarks. Și din această interfață puteți accesa ușor chatul precum și news feed-ul.

Deși interfața permite arajarea bookmarkurilor în orice formă posibilă și crearea unui număr foarte mare de pagini cu aplicații, Facebook Home nu permite realizarea Widgeturilor.

Accentul pe oameni

Facebook a declarat că principala inovație pe care o aduce noul sistem este că pune accentul pe oameni și nu pe aplicații. Și principala modificare în sensul acestei noi filozofii este sistemul de Messenger care schimbă modul în care iteracționezi cu prietenii prin intermediul smartphone-ului.

Noul sistem se numește Chat Heads care ete fără îndoială un nume relativ stupid pentru o idee foarte bună. În loc să fie nevoie să tot treceți în fereastra de mesaje, conversațiile ăn desfășurare sunt disponibile indiferent de ce activitate aveți pe telfon.

Noul sistem funcționează atatât în aplicația de Facebook cât și pentru SMS-uri așadar și dacă nu sunteți fani Facebook tot ar trebui să vă încânte această nouă funcționalitate. Un Chat Head este un mic cerculeț care stă la marginea acranului și reprezintă poza de profil a prietenului cu care stați de vorbă la momentul respectiv.

Diferența timpului de răspuns este una destul de mare și provine din faptul că cei de la Facebook și-au dat seama că cei mai mulți utilizatori au o conversație cu cineva în timp ce fac și alte lucruri pe telefon. Patru Capșoare de Chat pot fi active concomitent incluzând conversațiile pe groupuri iar dacă vreți să vedeți toate conversațiile active acest lucru se realizeaza cu un simplu drag.

În concluzie utlizatorii activi de Facebook vor fi cel mai probabil foarte încântați de noul Cover Feed din Facebook Home. Arată bine, păstrează o simplitate binevenită și este foarte ușor de folosit. Deși sistemul de listare a aplicațiilor este unor ușor inconvenabil, noul sistem de mesaje și notificări îi poate face chiar și pe cei care nu sunt atât de interesați de contul lor de Facebook să își petreacă mai mult timp citind statusuri noi de la prieteni. Și dacă Facebook se ține de cuvânt și lansează updateuri lunare pentru noua interfață, viitorul nu poate fi decât promițător.

Etichete: 2.0 , telefon , android , analiza , facebook home

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale