Sari la conținut

Google Doodle dedicat anunțului NASA despre șapte exoplanete asemănătoare Pământului

Motorul de căutare Gooogle și-a schimbat, joi, logo-ul obișnuit, pe care l-a înlocuit cu un „doodle” - o animație consacrată anunțului revoluționar făcut miercuri de NASA referitor la descoperirea într-un alt sistem solar a șapte planete asemănătoare Pământului.

doodle

Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afişat pe prima pagină Google (www.google.ro), ce însoțesc toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea.

NASA a anunțat miercuri că a descoperit şapte exoplanete de mărimea Terrei într-un singur sistem solar, denumit Trappist-1, aflat la o distanţă de 40 de ani-lumină faţă de Soare. Anunţul a fost făcut de cercetătorii de la NASA, miercuri seară, prin intermediul unei conferinţe de presă ce a fost difuzată pe site-ul oficial al Agenţiei spaţiale americane.

Doodle-ul afișat joi de Google are forma unei scurte animații în care apar șapte planete însuflețite, care în final fac prietenos un semn cu mâna.

Descoperirea a fost făcută de astronomii americani cu ajutorul telescopului spaţial Spitzer şi al mai multor telescoape terestre. Descoperirea reprezintă un nou record în domeniul cercetării spaţiale, deoarece este pentru prima dată când a fost identificat un sistem solar în care toate cele şapte planete ale sale au dimensiuni similare cu Terra.

Cercetătorii de la NASA au precizat că toate cele şapte exoplanete au potenţialul de a conţine apă în stare lichidă.

Trei dintre ele se află în zona locuibilă din jurul stelei lor, în care viaţa este posibilă.

Cele şapte exoplanete care alcătuiesc acest sistem stelar orbitează în jurul stelei Trappist-1, o stea rece cu densitate scăzută, aflată la o distanţă de 40 de ani-lumină faţă de Terra, în constelaţia Vărsătorului.

Chiar dacă cele şapte exoplanete nu întreţin viaţa în prezent, sistemul stelar din care fac parte ar putea evolua în viitor.

Steaua Trappist-1 are o vârstă de cel puţin 500 de milioane de ani, însă speranţa ei de viaţă este de 10 trilioane de ani. Prin comparaţie, Soarele nostru a ajuns deja la jumătatea speranţei sale de viaţă, care a fost estimată la 10 miliarde de ani.

Aşadar, peste câteva miliarde de ani, când Soarele va rămâne fără combustibil şi Sistemul Solar din care face parte Terra nu va mai exista, Trappist-1 va fi încă o stea foarte tânără, a precizat astronomul Ignas Snellen de la Observatorul Leiden din Olanda.

Oamenii de ştiinţă s-au concentrat pe descoperirea unor planete telurice cu dimensiuni similare cu Terra, cu temperaturi potrivite, pentru ca apa, dacă există, să se afle în stare lichidă - o condiţie considerată esenţială pentru existenţa vieţii.

Diametrul stelei Trappist-1 reprezintă aproximativ 8% din cel al Soarelui. Din acest motiv, planetele din jurul ei, de dimensiunea Terrei, par foarte mari atunci când trec prin faţa stelei lor.

Studiată cu telescoapele de pe Pământ, mişcarea acestor planete blochează cu regularitate lumina emisă de steaua lor. Cercetătorii reuşesc să determine dimensiunile şi structurile planetelor prin analiza acelor scăderi de intensitate luminoasă.

Alexandru Mironov, realizator Digi World, a declarat la Digi24 că mesajul NASA este zguduitor, dar era așteptat de cei care știu cum „ticăie” mașinăria Cosmosului. Nu mai este nicio îndoială că viața este unul dintre țelurile evoluției Cosmosului - de la Big Bang și până acum.

Surprinzător este că acest sistem - Trappist-1 -, are șapte planete care sunt toate apropiate de dimensiunile Terrei. Steaua (în jurul căreia orbitează planetele - n.r.) este mai mică, dar face parte din categoria Gigantelor Roșii, de unde se bănuiește că a plecat viața în întreg Universul, a explicat Alexandru Mironov. Detalii, aici.

Etichete: google , google doodle , google doodle 23 februarie 2017 , google doodle exoplanete , google doodle nasa , google doodle anunt nasa exoplanete , google doodle sapte planete asemanatoare pamantului , animatie google , google doodle nasa exoplanete , exoplanet discovery google , nasa exoplanet discovery , seven earth-sized exoplanet discovered!