Sari la conținut

Alexandru Mironov, despre descoperirea NASA: Mesajul era așteptat

Invitat de Cosmin Prelipceanu la „Jurnalul de Seară”, Alexandru Mironov a vorbit despre anunțul agenției NASA care spune că au fost descoperite șapte planete potențial locuibile la 40 de ani lumină de Soare. În opinia sa, această veste era de așteptat, pentru că în Univers există aceleași substanțe, iar posibilitatea să existe viață este mare.

Alexandru Mironov, realizator Digi World: Mesajul este zguduitor, dar era așteptat de cei care știu cum „ticăie” mașinăria Cosmosului. Nu mai este nicio îndoială că viața este unul dintre țelurile evoluției Cosmosului - de la Big Bang și până acum.

Surprinzător este că acest sistem - Trappist-1 -, are șapte planete care sunt toate apropiate de dimensiunile Terrei. Steaua (în jurul căreia orbitează planetele - n.r.) este mai mică, dar face parte din categoria Gigantelor Roșii, de unde se bănuiește că a plecat viața în întreg Universul.

Această știre „bântuia” prin lume, ne așteptam să fie ceva în jurul stelei Proxima Centauri, la doar vreo 4,2 ani lumină de noi, deci foarte aproape. Aici e vorba de un sistem aflat la 40 de ani lumină.

Este o demonstrație toată cercetarea NASA și toată conferința de azi. Se arată că inevitabil, cosmosul e populat de planete pe care se poate dezvolta viața, ăsta e mesajul, că e foarte posibil să existe apă, ba chiar să existe și atmosferă pe unele din aceste planete, deja savanții stiu...

Va fi trimis în viitor telescopul James Web care se va concentra probabil pe cercetarea acestor planete, deci avem cu ce să ne uităm și să confirmăm cosmosul așa cum și l-au închipuit astrofizicienii și scriitorii SF.

Cosmin Prelipceanu: Este vorba de posibilități sau există dovezi?

Alexandru Mironov: Ce înseamnă posibilități? Viteza luminii e aproape 300 de mii de km/s. Cineva care pleacă „urcat” pe niște fotoni de pe Pământ va ajunge în 40 de ani acolo, dar viteza luminii e o limită... În realitate acum mergem cu niște viteze din epoca de piatră a astronomiei, probabil ne-ar trebui cel puțin 40 de mii de ani ca să ajungem acolo.

Nu disperați, există un proiect, inclusiv Hawking e implicat, se numeste Breakthrough Starshot și e susținut de un bogătaș rus și înseamnă trimitem un roi de nanonave care călătoresc cu 20 la sută din viteza luminii și atunci ar fi nevoie de aproape 100 de ani pentru aceste micronave care ar fi trimise către planeta unde eventual se găsește viață.

Pentru neîncrezători, ar putea ca tot demersul să însemne dorința NASA de a capătă finanțare. La un moment dat, un domn pe nume Galileo Galilei a prins un moment favorabil când nu se înțelegeau bine diversele curente ale religiilor, a scos un telescop, l-a pus spre cer și a arătat planeta Jupiter. Se învârteau patru sateliți. El a zis că se învârt în jurul lui Jupiter, Jupiter în jurul Soarelui.

La ora actuală nu mai putem da la o parte ideea că întregul cosmos e populat, aceleași substanțe se găsesc peste tot.

Lucrurile sunt mai complicate, promit că la o emisiune Digi World dezvolt subiectul. Viitorul nu înseamnă mâine, înseamnă ce se va întâmpla peste 100, 200 de ani, o mie de ani cu specia asta atât de demnă de viitor.

Etichete: JURNALUL DE SEARA , COSMIN PRELIPCEANU , nasa , alexandru mironov , sistem solar , exoplanete , planete locuibile