Sari la conținut
News Alert

Alge toxice în Marea Neagră. Substanțele ajung în farfuriile românilor

Descoperire alarmantă în Marea Neagră. Mai multe specii de alge pot fi toxice pentru oameni şi pentru vieţuitoarele din apă. Savanţii de la Institutul de Cercetări Marine Constanţa spun că este greu să ne ferim de ele: plantele sunt invizibile cu ochiul liber şi secretă o substanţă toxică absorbită rapid de scoicile care ajung în farfuriile noastre.

Încălzirea globală şi poluarea în creştere determină înmulţirea algelor toxice. Biologii fac acum teste serioase pentru a descoperi cât de periculoase sunt plantele microscopice.

Pentru asta au izolat peste 10 milioane de celule într-o eprubetă şi le studiază.

Avem culturi de micro alge. E un prim pas. Speciile cu potenţial toxic ar trebui izolate, poi se poate determina toxina sintetizată de aceste specii”, spune Laura Boicenco, cercetător.

Substanţa toxică din alge ajunge uşor la noi prin midiile sau peştii care au mâncat plantele. Iar toxina poate provoca alergii şi probleme respiratorii.

Una dintre laturile ascunse ale acestui subiect îl prezintă existenţa unor secreţii şi produse de alge toxice”, afirmă Simion Nicolaev - directorul Institului de Cercetări Marine.

Cercetările făcute de biologi sun complexe. Ar putea dura şi un an până să afle cât de mare este concentraţia toxinei. Cazuri asemănătoare de alge toxice au fost semnalate în Oceanul Pacific, Atlantic şi în Marea Mediterană. Singurul mod în care putem scăpa de ele este reducerea poluării, spun savanţii.

Etichete: marea neagra , scoici , biologi , alge toxice