Nou succes al roverului chinezesc pe Marte: Zhurong a parcurs 450 de metri pe suprafața „planetei roșii”

imagini de pe marte surprinse cu roverul Zhurong
Roverul Zhurong pe Marte. Foto: Profimedia

Roverul Zhurong trimis de China pe Marte a parcurs 450 de metri pe suprafața „planetei roșii”, a anunțat, joi, Centrul entru explorare selenară şi spaţială din cadrul Administraţiei Spaţiale Naţionale din China (CNSA), informează Xinhua.

De la momentul atingerii suprafaţei planetei Marte, roverul Zhurong s-a deplasat spre sud în vederea desfăşurării unor activităţi de explorare.

Camera instalată pe rover face în fiecare zi fotografii cu peisajul marțian, notează Xinhua, iar cel mai recente prezintă partea din spate şi paraşuta modulului de asolizare, de la o distanţă de 30 de metri.

Zhurong operează pe suprafața planetei Marte de 60 de zile marțiene. O zi marţiană este cu aproximativ 40 de minute mai lungă decât o zi pe Pământ.

China a lansat la 23 iulie 2020 misiunea Tianwen-1, care s-a plasat cu succes pe orbita planetei Marte în februarie, după o călătorie de aproape şapte luni. Aceasta a inclus trei elemente: o sondă orbitală (care rămâne pe orbita lui Marte), un modul de asolizare şi roverul autonom Zhurong, scrie Agerpres.

Modulul care transporta roverul a asolizat în partea de sud a zonei Utopia Planitia, o vastă câmpie din emisfera nordică a planetei Marte, la 15 mai.

Misiunea roverului Zhurong (zeul focului, în mitologia chineză) este de a studia suprafaţa planetei Marte şi atmosfera acesteia şi de a căuta urme de viaţă din trecutul planetei.

Tianwen-1 este unul dintre cele trei vehicule spaţiale care au ajuns pe orbita planetei Marte în februarie 2021. Roverul american Perseverance a asolizat pe 18 februarie într-o depresiune geologică uriaşă, denumită Jezero Crater, la o distanţă de peste 2.000 de kilometri în raport cu Utopia Planitia. Hope, al treilea vehicul spaţial care a ajuns pe o orbită marţiană în luna februarie, nu a fost conceput pentru a asoliza. Lansat de Emiratele Arabe Unite, Hope orbitează planeta Marte, colectând date ştiinţifice despre atmosfera şi condiţiile meteorologice marţiene.

Perseverance şi Zhurong sunt două dintre cele trei rovere robotizate care funcţionează în prezent pe Marte. Cel de-al treilea este roverul american Curiosity, care a asolizat pe "planeta roşie" în 2012.

InSight, un vehicul spaţial dezvoltat de NASA şi care a ajuns pe Marte în anul 2018, cu misiunea de a studia structura tectonica a acesteia, este un modul staţionar.

Editor : I.C