„Călătoria de răzbunare” a schimbat modul în care oamenii își plănuiesc vacanțele după pandemie

Data publicării:
Travel after post pandemic covid and global tourism reopen trip business vector illustration concept. Man on cage run to departure and adventure holid
Foto: Profimedia Images

În contextul în care tot mai multe țări își redeschid granițele pentru turiștii nerăbdători, o nouă expresie a apărut pe rețelele sociale: „călătoria de răzbunare”. Termenul este folosit pentru a descrie călătorii precum reuniuni de familie, vacanțe de răsfăț și vizitarea din nou a locurilor favorite, transmite CNN.

Cuvântul „răzbunare” are în general o conotație negativă, ceea ce contrazice sentimentul de bucurie pe care mulți oameni îl trăiesc când își fac prima vacanță din ultimii mai bine de doi ani.

Însă ideea de „călătorie de răzbunare” pare să fie mai mult despre bucuria de a călători decât așteptarea unei anumite destinații pentru a compensa.

Poate că „vacanța de răzbunare” poate fi interpretată ca o răzbunare împotriva pandemiei sau chiar împotriva Covid-ului.

„Călătoria de răzbunare este un cuvânt la modă care a apărut în 2021 când lumea a început să se redeschidă iar oamenii au decis să recupereze timpul pierdut”, spune Erika Richter, vicepreședinte la Societatea Americană de Consilieri în Călătorie (ASTA).

Parte din chestiune este că nu există o singură modalitate corectă de a descrie actuala stare a oamenilor care merg în vacanțe în jurul lumii. „Călătoria post-pandemie” nu este un termen chiar potrivit, având în vedere că pandemia în multe locuri nu s-a încheiat. Diferite țări și regiuni operează în stadii diferite, unele eliminând toate restricțiile la intrare în vreme ce altele rămân strict controlate sau chiar închise vizitatorilor străini.

Richter este de acord cu sentimentul general din spatele conceptului, chiar dacă ea nu folosește termenul de „călătorie de răzbunare”.

„Este un alt mod de a spune «Hei, viața e scurtă. Vreau să rezerv călătoria aceea. Vreau să petrec mai mult timp cu familia. Vreau să mă conectez cu umanitatea și cu natura. Vreau să explorez lumea și să caut experiențe care mă fac să mă simt viu»”.

Aceasta nu este singura persoană din industria turismului care încearcă să-și dea seama cum să vorbească despre „călătoria de răzbunare” ca trend.

„Nu cred că «răzbunare» este un cuvânt adecvat pentru ceea ce ar trebui să fie călătoria”, a declarat, pentru CNN Travel, Rory Boland, editor la revista „Which?”. El spune că expresia „călătorie de răzbunare” este „urâtă”.

Însă, el recunoaște că fraza a prins la oameni.

„Covid m-a făcut mai puțin reținută”

„Ceea ce încearcă să surprindă, cred, este dorința multor oameni de a călători din nou, de a vedea noi locuri și de a întâlni noi oameni, după o perioadă care a fost statică și tristă”.

Fie că folosesc expresia „călătorie de răzbunare” sau nu, mulți spun că pleacă în prima mare vacanță de la începutul pandemiei.

Deborah Campagnaro, care trăiește în Columbia Britanică, Canada, este unul dintre acești oameni.

Ea s-a pensionat în timpul pandemiei de la locul de muncă în servicii de investiții, unde a lucrat de mai bine de 30 de ani și s-a uitat înainte către o mare vacanță de celebrare cu soțul ei. Cuplul a mers într-o călătorie de grup în Nepal în 2016 pentru a face o drumeție pe Circuitul Annapurna, o excursie provocatoare pe unele dintre cele mai înalte vârfuri din acea țară.

Aceștia iubesc călătoria atât de mult încă au planuit să se reîntoarcă în Nepal, de această dată pe un itinerar personalizat. Închiderile legate de pandemie și dificultățile care țin de vreme i-au făcut pe aceștia să amâne de mai multe ori. În cele din urmă, au confirmat biletele și rezervările pentru septembrie 2022.

Campagnaro și soțul ei vor să se răsfețe cu timpul și experiențele suplimentare în locul șederilor la stațiuni extravagante. Aceștia vor sta în Nepal pentru o întreagă lună și au adăugat drept desfătare câteva zile în orașul Pokhara de pe malul unui lac.

„Aceasta nu s-ar fi întâmplat înainte”, spune ea despre călătoria în plus. „O facem de abia acum pentru că putem. Este foarte, foarte plăcut să avem ceva timp de relaxare acolo după o drumeție”.

Brittney Darcy, locuitor din Rhode Island, este de asemenea nerăbdătoare privind o călătorie care a fost amânată de pandemie.

Fata de 26 de ani a visat să meargă la Paris de când era mică și se uita la filmul ei preferat, „Sabrina”. Însă călătoria planificată pentru vara anului 2020 împreună cu prietenul ei a fost amânată când a izbucnit pandemia de Covid.

Darcy recunoaște că nu mai auzise de expresia „călătorie de răzbunare” însă odată ce a întâlnit-o reprezintă termenul perfect pe care îl aplică călătoriei ei în Europa.

„Covid m-a făcut mai puțin reținută. Trăim o singură dată, așa că aș putea la fel de bine să-mi cheltui banii pe experiențe”.

Un lucru e clar: odată cu vaccinarea și redeschiderea economiei, oamenii din jurul lumii sunt nerăbdători să revină pe drumuri.

Călătorii nu doar pentru turiști

Compania de rezervare a călătoriilor Expedia urmărește datele online privind căutările legate de călătorie și turism. În 2021, cea mai mare creștere a traficului de căutări de călătorii – 10% - a fost în mai, săptămâna după ce UE a votat să extindă contractul cu Pfizer și să aprobe vaccinul pentru adolescenți.

Sondajul Expedia a găsit că 60% dintre consumatori aveau planuri de călătorie la nivel intern iar 27% la nivel internațional în 2022.

Mulți dintre acești călători sunt dispuși să cheltuiască mai mulți bani pe o vacanță decât ar fi făcut-o în trecut.

Aproape doi ani de stat în casă înseamnă că unii oameni au economisit bani și pot acum să se desfăteze cu un hotel mai pretențios, un bilet de avion la clasa întâi sau o experiență scumpă pe care ar face-o o singură dată în viață.

Mai mult decât atât, din ce în ce mai multe companii și-au schimbat permanent politicile de lucru la distanță post-pandemie.

Un sondaj Pew publicat în februarie arăta că 60% dintre angajații care puteau lucra de acasă au spus că doreau să lucreze de acasă aproape tot sau marea parte din timpul când se va încheia pandemia, dacă ar avea de ales.

Pentru unii, lucrul de acasă nu înseamnă neapărat de acasă – ar putea însemna un Airbnb din altă țară și câteva săptămâni petrecute acolo în care combină munca și călătoria.

Unele destinații curtează în mod deschis lucrătorii de la distanță. Insule din Caraibe precum Barbados și Anguilla au oferit vize în mod particular pentru lucrătorii de la distanță sau așa cum mai sunt numiți – „nomazi digitali” ca o modalitate de a crește turismul.

Fie că este denumită sau nu „călătorie de răzbunare”, este vizibil că oamenii și-au schimbat mentalitatea de călătorie de când a început pandemia iar acest sentiment de „în sfârșit!” are multă putere pentru vânzarea biletelor de avion și pachetelor hoteliere.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate