Aeroporturile din România, la extreme. Pe cel din Cluj au fost deja peste 2 milioane de pasageri, iar în Tulcea bate vântul

Data publicării:
avion
Coreea de Nord și-a redeschis granițele după o perioadă lungă de restricții, din cauza pandemiei de Covid-19. FOTO: Profimedia Images

Între trafic record și investiții inutile, așa pot fi descrise aeroporturile din România. În timp ce unele ajung anual la milioane de pasageri, pe altele bate vântul. Acolo unde este cerere, au fost introduse curse spre destinații noi. În cazul celorlalte, companiile aeriene se retrag, pentru că nu există interes.

În acest an, în doar opt luni, pe aeroportul din Cluj au fost deja peste două milioane de pasageri, traficul aerian a crescut în ultimii 15 ani de șapte ori.

Numărul tot mai mare de pasageri a dus la nevoia de extindere a terminalului Plecări. Investiția va fi gata în martie anul viitor și se ridică 45 milioane de euro.

David Ciceo, directorul Aeroportului internațional „Avram Iancu” Cluj: „Ne cerem scuze pasagerilor pentru ca avem niște condiții temporare, în containere pentru plecările interne și plecările externe.”

Se estimează că Aeroportul Internațional Cluj va încheia anul cu un număr record de peste trei milioane de pasageri. Este urmat de cel din Iași, cu 1,5 milioane de pasageri, și cel din Timișoara, cu puțin peste un milion. La polul opus se află aeroporturile unde numărul scăzut de pasageri nu justifică investițiile. Este vorba despre aeroportul din Satu Mare, cu 60.000 de pasageri și cel din Arad cu 16.000 de pasageri.

La coada clasamentului se află aeroportul din Tulcea, tranzitat doar de 300 de persoane anul acesta

La coada clasamentului se află aeroportul din Tulcea, tranzitat doar de 300 de persoane anul acesta. Aeroportul este functțonal, însă nu operează nicio cursă regulată. Mai mult, totul este un mare şantier.

De șase ani se tot fac investiții, dar pentru că nu există cerere, echipamentele de control a bagajelor și pasagerilor sunt acoperite cu o folie de plastic pentru a le proteja de praf.

Vâlcu Stoian, director Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea arată echipamentele pe unde sunt verificate bagajele calatorilor: „Ele sunt funcționale și se pot folosi, în condițiile în care avem de procesat pasageri și aeronave. Ultima dată le-am folosit pe data de 1 mai, când am procesat cei 160 de pasageri.”

Pe pista aeroportului din Tulcea aterizează doar aeronave private sau, foarte rar, curse charter.

Vâlcu Stoian, director Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea: „Este obligatoriu sa încheiem aceste lucrări în decembrie 2023, iar începând de anul viitor sa deschidem aeroportul în sensul de a opera măcar două curse regulate.”

180 de milioane de lei, bani europeni, au fost investiți în extinderea terminalului, a drumurilor de acces pentru autovehicule, modernizarea pistei și în echipamente.

Editor : B.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri