Ce se întâmplă când copiii își schimbă indentitatea de gen la școală fără să le spună părinților

Data actualizării: Data publicării:
elevi în timpul unui examen la școală
Unii părinți din SUA spun că școlile fac ca procesul de descoperire a identității de gen a elevilor să se desfășoare prea repede și că nu li se permite să poarte o conversație pe această temă cu educatorii. Foto: Profimedia Images

Zeci de părinți ai căror copii și-au schimbat identitatea de gen la școală au spus pentru New York Times că se simt învinovățiți de educatorii care au impresia că ei sunt cei mai în măsură să îi consilieze pe copii. Părinții insistă că educatorii nu ar trebui să intervină fără să îi înștiințeze, cu excepția cazului în care există dovezi că elevii sunt abuzați fizic acasă.

Jessica Bradshaw a aflat că copilul ei de 15 ani se identifică drept „transsexual” la școală după ce s-a uitat la tema pentru acasă pe care era notat un nume cu care nu era familiarizată.

Când și-a întrebat copilul despre nume, acesta a recunoscut că, la solicitarea sa, profesorii și administratorii școlari de la liceul său din California de Sud i-au permis deja de șase luni de zile să folosească toaleta băieților și au utilizat pronumele masculin pentru a i se adresa.

Doamna Bradshaw era confuză: școala nu trebuia să îi ceară permisiunea sau măcar să o informeze despre acest lucru?

Un consilier i-a explicat mai târziu că răspunsul la întrebarea ei este „nu” pentru că elevul a cerut ca părinții săi să nu afle despre preferința lui, iar politicile care se aplică în statul și districtul în care trăiește cer ca școala să îi respecte dorințele.

„Pe hârtie și în clasă fiica noastră era fiul nostru”

„Nu am primit nimic de veste de la nimeni despre faptul că pe hârtie și în clasă fiica noastră era fiul nostru”, a spus doamna Bradshaw.

Familia Bradshaw a fost șocată de situația în care s-au găsit - erau în conflict cu școala în legătură cu dreptul lor de a fi înștiințați despre o decizie foarte importantă a copilului lor și de a se implica în viața sa.

Disputa ilustrează cum districtele școlare din SUA, care s-au aflat de mult timp în mijlocul conflictelor pe seama genului și sexualității, se confruntă acum cu noi tensiuni legate de felul în care ar trebui să se comporte cu elevii transsexuali.

Părinții au acceptat noua identitate de gen a copilului lor, dar nu au scăpat de emoții, în special atunci când acesta a cerut să facă tratament cu hormoni și o operație de îndepărtare a sânilor.

Doctorii l-au diagnosticat deja cu autism, ADHD, sindromul de stres posttraumatic și anxietate. Băiatul a suferit de singurătate pe timpul pandemiei și, potrivit părinților săi, a părut să nu știe exact ceea ce este pentru că și-a schimbat de mai multe ori numele și orientarea.

„Mi-aș fi dorit ca școlile să nu fie nevoite să ascundă acest lucru față de părinți”

Dată fiind complexitatea situației, doamna Bradshaw a spus că regretă faptul că școala a făcut-o să se simtă ca un părinte prost pentru că s-a întrebat dacă educatorii i-au îndrumat copilul, un minor, pe o cale pe care școala nu era calificată să o facă.

Elevul are acum 16 ani și le-a spus jurnaliștilor de la New York Times că școala i-a oferit spațiul de care avea nevoie să fie el însuși și care îi lipsea acasă. A mai încercat să le dezvăluie părinților identitatea sa, dar aceștia nu l-au luat în serios și, de aceea, a cerut ajutorul școlii.

„Mi-aș fi dorit ca școlile să nu fie nevoite să ascundă acest lucru față de părinți sau să o facă fără permisiunea lor, dar poate fi important”, a spus elevul. „Școlile încercă să facă tot ce pot ca să îi țină pe elevi în siguranță și să-i facă să se simtă confortabil.”

„Când ești trans, te simți ca și când ești mereu în pericol”

„Când ești trans, te simți ca și când ești mereu în pericol. Cu toate că părinții mei sunt înțelegători, eu tot eram speriat și de aceea școala nu le-a spus”, a explicat elevul.

Cu toate că unii părinți nu doresc ca odraslele lor să își schimbe genul, alții au spus că sunt deschiși ideii, dar că simt că școlile forțează procesul să se desfășoare prea repede și că nu li s-a oferit șansa de a ridica această problemă fără să fie complet ignorați sau să fie etichetați drept „periculoși”.

Activiștii pentru comunitatea tinerilor LGBTQ au atacat această idee, spunând că părinții ar trebui să nu mai încerce să dea vina pe școli și să se întrebe de ce nu au mai multă încredere în proprii lor copii.

Activiștii americani au susținut că acum școlile trebuie să le ofere destul sprijin elevilor transsexuali mai mult ca niciodată, având în vedere legile adoptate în ultimul timp care le refuză accesul la baie, activități sportive și îngrijirea de care au nevoie pentru a-și afirma genul.

„Este aproape imposibil să ai aceste discuții”

Doamna Bradshaw a spus că nu susține eforturile politicienilor care încearcă să interzică drepturile membrilor comunității LGBTQ, dar că în același timp simte că politicile aplicate de școli nu lasă destul loc pentru nuanțe.

„Este aproape imposibil să ai aceste discuții”, a spus femeia. „Nu există niciun forum pentru cineva ca mine.”

Erica Anderson, un cunoscut psiholog clinician care a consiliat sute de copii pe tema identității de gen și care la rândul ei este transsexuală, a luat partea părinților.

Tranziția socială, potrivit lui Anderson, este o decizie majoră, care ar putea să le schimbe viața permanent și „care necesită implicarea părinților din mai multe motive”.

Anderson nu își dorește ca identitatea ei de persoană transsexuală să fie ștearsă cu buretele și nici nu vrea „ca prioritățile sau identitatea cuiva să le fie luate, dar în această privință, sunt de partea oamenilor care sunt dispuși să îi susțină pe părinți”.

Doi părinți au aflat despre problemele copilului abia după ce a încercat de două ori să se sinucidă. Școala i-a păstrat secretul

Wendell și Maria Perez au dat în judecată districtul școlar din care făcea parte școala la care mergea copilul lor. Aceștia spun că școala i-a informat că un angajat al școlii le-a consiliat copilul de 12 ani despre „confuzia de gen” timp de mai multe luni doar după ce copilul lor a încercat de două ori să se sinucidă.

Cu ceva timp în urmă, școala i-a înștiințat pe părinți că elevul a rămas în urmă cu materia, iar aceștia se întreb de ce celălalt caz a fost tratat diferit. „Noi eram mereu la dispoziția școlii”, a spus tatăl elevului. „Nu știu de ce au decis să ascundă acest lucru față de noi.”

De cealaltă parte, Uniunea Americană pentur Libertăți Civile (ACLU) a susținut că este neconstituțional ca școlile publice să dezvăluie identitatea de gen a unui elev.

Părinții supărați își pot trimite copilul la o școală privată sau pot să îi învețe acasă, a spus un avocat al ACLU, care este și consilier al unui district școlar dat în judecată de părinți din cauza aceleiași probleme.

„Părinții nu au dreptul constituțional de a dicta școlilor cum ar trebui să creeze un mediu optim de studiu pentru elevi”, a spus avocatul.

Școala i-a spus că trebuie să fie în trend cu vremurile și să susțină tranziția de gen a copilului ei

Fiul doamnei Bradshaw a spus că emptatizează cu părinții cărora le este greu să accepte că pruncii lor sunt transsexuali, dar și-a exprimat în același timp frustrarea.

„Când părinții spun că au nevoie de timp sau răbdare uneori pare să fie doar o scuză pentru ei să continue să îți reprezinte greșit genul”, a spus el. „Este ca și când ei jelesc pe cineva care nu este mort și te face să te simți ca și când nu ești destul de bun pentru ei.”

Mama lui a repetat faptul că își iubește copilul indiferent de genul său, dar a avut și ea lucruri de reproșat.

„Școala îmi spune că trebuie să fiu și eu în trend cu vremurile și să îl susțin complet”, a spus doamna Bradshaw. „Există o limită în privința lucrurilor pe care sunt dispusă să le fac acum și aș vrea să sper că, în calitate de părinte, aceasta va fi decizia mea”.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri