Primele concluzii și sancțiuni după accidentul cu 4 morţi şi 56 de răniţi de pe A2

accident a2 masini tamponate

Mai mulţi şoferi, implicaţi în carambolul de ieri, de pe Autostrada Soarelui, au rămas fără permisele de conducere. 4 oameni au murit şi alţi peste 50 au fost răniţi în acest accident. Între timp, ancheta avansează - poliţiştii au aflat că prima maşină lovită circula pe a doua bandă cu jumătate din viteza minimă obligatorie.

Ora 11. Secţia de poliţie de pe Autostrada Soarelui. Au trecut mai bine de 24 de ore la cel mai grav accident rutier produs vreodată în România. Câţiva şoferi au venit în curtea transformată în cimitir de maşini. Se uită lung la epave şi sunt mulţumiţi că au scăpat cu viaţă.

Am fost singură în maşină. Am intrat pe banda de accelerare, n-am fost implicată, dar m-a lovit cineva din spate”, spune unul dintre conducătorii auto.

După ce au analizat o parte din probe şi au citit declaraţiile date de unii şoferi, poliţiştii au reţinut câteva permise celor care nu ar fi condus prudent şi ar fi stat prea aproape de maşinile din faţa lor.

Bogdan Ocnaru, reporter Digi24: „După ce au făcut cercetarea la locul accidentului, poliţiştii şi-au dat seama că aceasta maşină a fost prima lovită. Şoferul a declarat că a circulat pe a doua bandă, dar cu o viteză mică, de 20 – 3o de kilometri la oră.”

Potrivit legii, viteza minimă pe autostradă este de 50 de kilometri pe oră. Teoretic, bărbatul care a condus maşina de şcoală ar putea fi tras la răspundere pentru că nu a respectat-o. Procurorii au deschis dosar penal pentru omor din culpă şi vătămare corporală. Ei aşteaptă acum rezultatul analizelor de sânge, dar şi diagnosticul medicilor pentru cei peste 20 de răniţi internaţi în spitalele din Bucureşti.

Bogdan Ocnaru, reporter Digi24: „Expertiza care se va face în următoarea perioadă va fi decisivă în soluţionarea dosarului. Specialiştii vor analiza fiecare autoturism în parte şi vor stabili care a fost viteza şi dinamica accidentului.”

Mai mulţi şoferi implicaţi în carambolul de pe Autostrada Soarelui au rămas astăzi fără permis de conducere şi ar putea urma alţii, pe măsură ce sunt făcute expertizele tehnice ale celor 32 de maşini care s-au tamponat.

Ancheta carambolului de ieri, de pe Autostrada Soarelei, în care au fost implicate 32 de maşini, a ţinut până după miezul nopţii iar dimineaţă a fost reluată. Au fost facute primele inspecţii ale caroseriilor zdrobite dar investigatorii au nevoie de mult mai multe informaţii.

Zeci de şoferi sunt chemaţi să dea declaraţii la poliţie. Primele cauze care au provocat ieri coliziunea în lanţ s-au conturat însă: viteza prea mare cu care au condus şoferii pe o ceaţă groasă, care abia îi lăsa să vadă la 20 de metri.

Din primele cercetări reiese că primul şofer care a fost implicat în accidentul de sâmbătă, pe autostrada A2, un instructor auto, spune că se afla pe banda a doua a autostrăzii şi a redus viteza până la 30 de kilometri pe oră atunci când a constatat că vizibilitatea este foarte slabă din cauza ceţii, iar panourile de avertizare recomandau reducerea vitezei.

De asemenea, surse din anchetă spun că ultima maşină care a intrat în vehiculele avariate şi blocate pe autostradă a rămas cu kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri pe oră.

În urma accidentului de sâmbătă, procurorii au deschis dosar penal, fiind făcute testări cu aparatele etilotest care au arătat că niciunul dintre șoferi nu consumase alcool.

Numărul persoanelor rănite în accidentul de sâmbătă de pe A2 care mai sunt încă internate în spital este de 24, 20 de persoane fiind deja externate, a declarat Valentin Popescu, purtător de cuvânt al Ministerului Sănătăţii.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica de confidenţialitate