Mii de locuri de muncă pe site-urile de recrutare

Data publicării:
joburi digi

Recrutarea online este cu siguranţă cea mai rapidă şi la îndemână variantă, pentru cei care îşi caută un loc de muncă, dar şi pentru angajatori. Site-ul eJobs conduce detaşat piaţa de recrutare, cu nu mai puţin de două milioane şi jumătate de CV-uri active în baza de date.

„Cele mai accesate domenii sunt în zona IT şi marketing, dar în ultima vreme serviciul clienţi şi zona de industrie au devenit un punct de interes”, a declarat Ana Maria Cetăţean, manager eJobs.

eJobs este urmat îndeaproape de principalul său competitor, site-ul Best Jobs, care se laudă şi el cu peste două milioane de persoane înscrise. Cea mai mare concurenţă pentru un loc de muncă se înregistrează în domeniul vânzărilor, urmat de administraţie şi logistică. La polul opus, sunt cei care îşi caută un loc de muncă în relaţii publice.

Cei mai mulţi candidaţi aplică pentru un post de agent de vânzări, în medie fiind undeva la 300 de aplicanţi, sau de asistent manager, unde aplică 200 de candidaţi”, a exemplificat Andreea Mihăescu, PR Best Jobs.

Majoritatea celor care aplică pe site-urile de recrutare caută un loc de muncă în Bucureşti. Pe eJobs, topul oraşelor cu cele mai multe CV-uri înscrise este completat de Cluj-Napoca şi Timişoara. Diferenţa cererii este, însă, de cinci ori mai mică decât în Capitală.

Un candidat poate să aştepte, totuşi, şi o jumătate de an până să îşi găsească un loc de muncă.

Media pieţei este între trei şi şase luni, dar cu cât candidatul îşi completează CV-ul mai în detaliu şi oferă mai multe informaţii relevante pentru postul pentru care aplică, există şanse mai mari să îşi scurteze această perioadă de timp”, a afirmat Ana Maria Cetăţean, manager eJobs.

Site-urile de recrutare nu reprezintă o soluţie doar pentru şomeri, ci şi pentru angajatori. În cazul acestora serviciile oferite nu sunt, însă, gratuite.

eJobs percepe companiilor care vor să îşi promoveze online postul disponibil un tarif cuprins între 50 şi 360 de euro pentru o lună, în funcţie de numărul de anunţuri, de actualizare şi de vizibilitatea pe site. Preţul pe care îl plătesc pentru afişarea şi promovarea unui anunţ este, în orice caz, mult mai mic decât i-ar costa plata unui personal calificat, angajat în propria firmă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri