Exclusiv Nicușor Dan: 50 de km de linie de tramvai din București sunt într-o stare deplorabilă. Pentru o parte din segmente s-au depus oferte

Data actualizării: Data publicării:
O șină de tramvai a străpuns podeaua unui autobuz, în București
O șină de tramvai a străpuns podeaua unui autobuz, în București. Foto: Captură foto Digi24

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, spune, la Digi24, că 50 de kilometri de linie de tramvai sunt „într-o stare deplorabilă” iar pentru o parte dintre segmente s-au depus oferte iar evaluarea tehnică a fost finalizată, edilul estimând că „într-o lună jumate de acum o să semnăm contractele”. 

„E o oportunitate pentru Bucureşti, avem 150 km linie tramvai. Primarii din anii '90-2000 au făcut 100 din 150 km pe care îi ştim şi au rămas 50 km care sunt într-o stare deplorabilă, inclusiv Calea Călăraşilor, cea unde s-a întâmplat acest incident. 

În primul rând, că STB-ul a făcut aşa-numitele DALI-uri, documentaţie pentru intervenţii pentru fiecare dintre ele. Am ieşit în achiziţie. Pentru toţi aceşti 50 de km o să avem şi banii, parte din fonduri europene, parte din împrumuturi”, a afirmat, luni seară, Nicuşor Dan, referindu-se la incidentul de pe Calea Călăraşilor, unde o şină de tramvai s-a desprins şi a străpuns podeaua unui autobuz. 

Nicuşor Dan a precizat că pentru o porţiune din cei 50 km de linie de tramvai nereabilitată s-au depus oferte, însă nu şi pentru alte segmente ale liniei. 

„Pentru o parte din segmente s-au depus oferte, s-a început procedura de evaluare, am terminat evaluarea tehnică, urmează financiară, deci cam estimez eu într-o lună jumate de acum o să semnăm contractele. Nu s-au atribuit pe toate segmentele. Ăsta este unul dintre ele, cel care pleacă de la Piaţa Unirii şi merge încolo până la Bulevardul Basarabia. O să reieşim în achiziţie publică”, a adăugat Nicuşor Dan. 

Edilul spune că în porţiunea nereabilitată de linie de tramvai, unde nu s-a prezentat nimeni la licitaţie, vor fi făcute unele modificări. 

„Oportunitatea pe care ne-o arată faptul că nu s-a prezentat nimeni este că vrem să modificăm exact în zona în care s-a întâmplat să facem un sens unic pe Călăraşi, un sens unic în sens opus pe Matei Basarab, pentru că era o gâtuire pe Călăraşi. Ăsta e motivul pentru care n-am ieşit imediat în achiziţie publică. Pe segmentele pe care s-au atribuit, conform contractului, şase luni durează proiectarea, deci asta se va termina la sfârşitul acestui an şi vom începe încă în 12 luni lucrările de construire propriu-zisă. De exemplu, Mihalache va fi reabilitat cap-coadă. De asemenea, linia 5, tot mai puţin acest segment de la Unirii la Basarabia”, a mai precizat edilul.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri