Cum să te îmbogățești pe YouTube. Ghidul unui copil care câștigă 30 de milioane de dolari anual

Ryan Kaji
Ryan Kaji FOTO: Instagram/ ryansworld

Ryan Kaji este unul dintre cei mai populari creatori de conținut de pe YouTube din lume, cu un canal principal cu 29 de milioane de abonați pasionați să-l urmărească pe copilul de 9 ani descoperind jucării noi, făcând experimente, jucându-se sau realizând mici proiecte artizanale. Pentru Kaji și familia sa, publicul respectiv s-a tradus în venituri anuale de milioane de dolari, bani din publicitate, forma tradițională de venit pentru vedetele de pe YouTube.

Shion și Loann Kaji, părinții lui Ryan, au încheiat, de asemenea, acorduri de sponsorizare și comerciale cu Walmart și Target (lanțuri de magazine în SUA) și au contracte cu canale TV precum Nickelodeon și Amazon. Recent, Kaji și-a adăugat la portofoliu propria linie de încălțăminte produsă de Skechers USA Inc. În total, produsele care poartă brandul Kaji’s World au generat vânzări de peste 250 de milioane de dolari în 2020, spune Chris Williams, a cărui companie - PocketWatch Inc. - se ocupă de activitatea de licențiere a familiei în afara YouTube, potrivit Bloomberg.

Partea familei Kaji din aceste activități a reprezentat între 60% și 70% din cele 30 de milioane de dolari, venituri anuale, anul trecut fiind primul în care celelalte activități au produs mai mult decât publicitatea de pe YouTube.

De trei ani consecutivi, Kaji a realizat mai mult decât oricare alt YouTuber, potrivit estimărilor de la Forbes. Activitatea lui Kaji, care se desfășoară pe opt canale separate, servește drept model pentru alții.

Kaji a devenit vedetă pe YouTube la 3 ani

Kaji a apărut pentru prima oară pe YouTube la vârsta de 3 ani, în clipuri făcute acasă, în care desfăcea și analiza jucăriile. Datorită carismei sale și a logicii inexplicabile a YouTube-ului, aceste videoclipuri au acumulat miliarde de vizionări. Clipurile de unboxing ale jucăriilor, care au început în parte cu Kaji, au devenit o categorie de sine stătătoare.

Preocupările lui Kaji au urmărit tendințele schimbătoare ale YouTube, dar și propriile interese, pe măsură ce a crescut. „Când eram mai mic, îmi plăcea să mă joc cu jucării, așa că am făcut o mulțime de videoclipuri cu jucării”, spune băiatul. Dar acum, „îmi place să fac clipuri despre jocuri, știință, arte și meserii, în timp ce experimentez”.

Ryan Kaji
Ryan Kaji FOTO: Profimedia Images

Pentru a se asigura că fiul lor nu are pe YouTube un job cu normă întreagă, părinții lui Kaji au creat o serie de personaje în jurul său, transformând canalul numit inițial Ryan's ToysReview în Ryan's World. Acum, lista de personaje animate îi include pe Combo Panda și Gus the Gummy Gator - ambele canale având mai mult de 1 milion de abonați proprii. Pe canalul său principal, oamenii urmăresc aproape 1 milion de ore de conținut video în fiecare zi, potrivit Tubular Labs.

Cum s-au extins afacerile lui Ryan Kaji în afara YouTube

În 2017, familia Kaji a semnat cu PocketWatch, noua companie media a lui Williams. Au fost de acord să facă din PocketWatch partenerul lor exclusiv pe termen lung pentru videoclipurile lui Ryan, precum și pentru cele cu Combo Panda și Gus, și au achiziționt și un pachet de acțiuni ale companiei.

Williams a pus la punct un plan de franciză pentru a transforma Ryan’s World într-un gigant de licențiere pentru copii, cum ar fi Frozen. El a contactat zeci de potențiali parteneri de licențiere și comercianți cu amănuntul.

Walmart Inc. și-a arătat disponibilitatea de a-i acorda o șansă lui Kaji. Pe măsură ce echipa a lansat primele produse, a avut prima întâlnire cu fanii la un magazin din Bentonville, Arkansas, ocazie cu care și-a prezentat propriile jucării. Evenimentul a fost modest promovat, astfel că nimeni nu se aștepta la cine știe ce prezență, însă Ryan Kaji a fost pur și simplu luat cu asalt de un număr mare de fani, astfel că afacerea a explodat. Între timp, Kaji și PocketWatch și-au licențiat personajele pentru mai mult de 100 de parteneri diferiți.

Nu a fost, însă, o călătorie fără obstacole. În 2019, canalul principal al lui Kaji a făcut obiectul unei reclamații privind „publicitatea înșelătoare” care nu este nici acum soluționată.

Problemele legale sunt din ce în ce mai frecvente pentru YouTuberi, în special pentru cei care crează conținut pentru copii. Canalele pentru copii reprezintă mai mult de jumătate din top 20 cele mai vizionate canale de YouTube din SUA, potrivit Tubular Labs. Pe plaformă ajung copii de 6 ani care atrag audiențe zilnice uriașe. Reclamele destinate copiilor tind, de asemenea, să fie mai profitabile. Însă, la începutul anului 2020, în urma unei reglementări legate de confidențialitate, YouTube a fost de acord să plătească o amendă de 170 de milioane de dolari și a interzis reclamele țintite în videoclipuri pentru copii. Imediat după schimbare, familia Kaji, ca multe alte vedete de pe YouTube, a constatat că vânzările de anunțuri au scăzut cu peste 50%.

În general, YouTube este mulțumit atunci când vedetele sale se îndreaptă spre activități comerciale. Compania a lansat o serie de instrumente prin care creatorii să vândă articole și anul acesta va da un impuls și mai mare în această direcție.

Mulți alți creatori de conținut de pe YouTube își propun să urmeze exemplul lui Kaji, lansând linii de jucării și alte mărfuri. Williams spune că s-a lansat o nouă industrie: „Înainte de Ryan’s World, nu exista o categorie de francize globale pentru copii în jurul proprietății intelectuale de pe YouTube”.

Editor : D.C.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate