Sari la conținut

Rezultate financiare pozitive pentru Grupul Digi Communications N.V., după primele trei trimestre ale anului

  • 752 milioane EUR venituri consolidate Grup (pe primele 9 luni ale anului 2018), în creștere cu 9,9% față de aceeași perioadă a anului 2017
  • 270 milioane EUR venituri consolidate Grup, în trimestrul al treilea (+ 17,3% în trimestrul al treilea 2018 față de trimestrul al treilea 2017)
  • 14,7 milioane unități generatoare de venit (RGU), toate serviciile (+ 12% la 30 septembrie 2018 față de 30 septembrie 2017)
  • ~237 milioane EUR EBITDA ajustată (cumulat pe primele 9 luni ale anului 2018), în creștere cu 10,6% față de aceeași perioadă a anului 2017
  • 81,7 milioane EUR EBITDA ajustată pe trimestrul al treilea 2018 (+ 10,7% în trimestrul al treilea 2018 față de trimestrul al treilea 2017)
  • În România, principalii vectori de creștere: serviciile de televiziune prin cablu (+8,7%) și serviciile de internet fix (+10,5%)
  • Digi Spania: creștere constantă a numărului de abonați (+49% unități generatoare de venit, la 30 septembrie 2018 față de 30 septembrie 2017)

Grupul Digi Communications NV a făcut publice miercuri, 14 noiembrie, rezultatele financiare pentru trimestrul III 2018, anunțând o creștere a veniturilor cu 17,3% în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 230 milioane EUR la 270 milioane EUR. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 81,7 milioane EUR, inclusiv rezultatele consolidate ale Invitel, în creștere cu 10,7% față de aceeași perioadă a anului 2017 (73,8 milioane EUR la 30 septembrie 2017).

Pentru perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2018, creșterea veniturilor a fost de 9,9% în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 684 milioane EUR la 752 milioane EUR. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 237 milioane EUR, inclusiv rezultatele consolidate ale Invitel, în creștere cu 10,6% față de aceeași perioadă a anului 2017 (214 milioane EUR la 30 septembrie 2017)

România se menține ca piață principală a grupului, generând 65% din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 20%), urmată de Spania (12%) și Italia (2%). În total, pe cele patru piețe, compania înregistrează o creștere a RGU de 1,6 milioane, inclusiv unitățile generatoare de venit ale Invitel, ajungând la 14,7 milioane RGU de la 13,1 milioane RGU, în trimestrul III al anului 2017.

Totodată, grupul a afișat indicatori în evoluție pentru principalele servicii generatoare de creștere – serviciile de televiziune prin cablu (+13%, de la 3,5 milioane RGU, la nivelul grupului, la 3,9 milioane RGU), respectiv pentru serviciile de internet fix (+19%, de la 2,7 milioane RGU la 3,2 milioane RGU). La 30 septembrie 2018, Grupul a înregistrat un număr total de abonați la servicii pay-TV de 4,8 milioane RGU, comparativ cu 4,4 milioane RGU la 30 septembrie 2017.

Evoluții pe fiecare piață

În România, grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 8,7% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,2 milioane RGU, la 30 septembrie 2018, față de 3 milioane RGU, la 30 septembrie 2017) și, respectiv, de 10,5% la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,5 milioane RGU la 30 septembrie 2018 față de 2,2 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). În ceea ce privește serviciile de telefonie mobilă, Digi este liderul portabilității cu circa 31% din total piață, reprezentând aproape 185.000 de numere portate în rețeaua Digi Mobil, în primele 9 luni ale anului.

În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel)⃰ s-au majorat până la 54,6 milioane EUR, iar Digi și-a consolidat poziția de lider al pieței de televiziune prin cablu. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator (cu o cotă de piață de peste 25%), în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deține o cotă de piață de circa 23%. Pozițiile solide deținute pe această piață constituie premisele pentru lansarea serviciilor de telefonie mobilă.

Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 46%, a numărului de abonați, ajungând de la 971.000 RGU, la 30 septembrie 2017, la 1,4 milioane RGU, la 30 septembrie 2018. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă) și este cel de-al cincilea operator de telefonie mobilă pe piața iberică, beneficiind, totodată, de o prezență tot mai extinsă în teritoriu, prin cele 3.000 de puncte de vânzare. În primele trei trimestre ale anului, aproximativ 142.000 de numere de telefonie mobilă s-au portat în rețeaua Digi Spania. Ultima lună a trimestrului III a marcat și lansarea serviciilor fixe pe piața spaniolă. Pe cele două piețe europene mature, Digi Communications se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.

”Am reușit să atingem nivelul de 237 milioane EUR EBITDA la nivelul Grupului, în creștere cu 10,6% față de primele nouă luni ale anului anterior, cu 81,7 milioane EUR în trimestrul III al acestui an. Menținând un ritm constant și ridicat al investițiilor, am reușit să înregistrăm un free-cash-flow (FCF)** de aproximativ 35 milioane EUR, cumulat la 9 luni.

Veniturile în creștere pe toate piețele sunt susținute de evoluția numărului total al RGU cu 12,2% și ne apropiem de pragul de 15 milioane de unități generatoare de venit.

Dezvoltarea infrastructurii de comunicații electronice este importantă pentru evoluția societății în ansamblu și, urmărind acest obiectiv, vom continua investiția în rețeaua de fibră optică, atât în România cât și Ungaria, unde atingem (cumulat) peste 7 milioane homes passed”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications.

Despre Grupul Digi Communications

Digi Communications NV este compania mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS, liderul pieței de internet, pay-tv și servicii convergente, în România, cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu aproape 25 de ani, compania avea, la 31 decembrie 2017, active în valoare de peste 1.342 milioane EUR***, deținând aproape în integralitate cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune.

Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. Acest avantaj competitiv s-a transformat, în timp, într-un beneficiu pentru milioane de clienți, care au dobândit, astfel, un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de cea mai bună calitate.

În România, Grupul Digi este, în prezent, cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu aproximativ 13.000 de angajați (15.000 pe toate piețele unde desfășoară operațiuni), și contribuie la bugetul de stat și al asigurărilor sociale și de sănătate din principala sa piață cu mai mult de 120 milioane EUR anual.

În oferta de conținuturi trans-media a grupului Digi figurează televiziunile Digi 24, DigiSport 1, 2, 3, 4, FilmNow, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, posturile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub DigiOnline.

Mai multe informații aici.

Etichete: BVB , rezultate financiare digi , Digi Communications N.V.

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale