A fost semnată autorizația pentru linia de metrou 1 Mai - Tokyo. Magistrala 6 va face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni

Data publicării:
magistrala 6
Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă şi va cuprinde 12 staţii. Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a semnat, miercuri, autorizaţia de construire necesară pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la lotul 1.1, respectiv 1 Mai - Tokyo, din cadrul obiectivului ce va asigura legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin intermediul Magistralei 6 „1 Mai - Otopeni”, transmite MTI într-un comunicat preluat de Agerpres.

Potrivit unui comunicat al MTI, remis AGERPRES, sunt vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea staţiilor (Obiectul 3 - Staţia Pajura, Obiectul 5 - Staţia Expoziţiei, Obiectul 7 - Staţia Montreal, Obiectul 9 - Staţia Gara Băneasa, Obiectul 11 - Staţia Aeroport Băneasa, Obiectul 13 - Staţia Tokyo), interstaţiilor (Obiectul 1 - Interstaţia 1 Mai - Pajura Linia 2, Obiectul 2 - Interstaţia 1 Mai - Pajura Linia 1, Obiectul 4 - Interstaţia Pajura - Expoziţiei, Obiectul 6 - Interstaţia Expoziţiei - Piaţa Montreal, Obiectul 8 - Interstaţia Piaţa Montreal - Gara Băneasa, Obiectul 10 - Interstaţia Gara Băneasa - Aeroport Băneasa, Obiectul 12 - Interstaţia Aeroport Băneasa - Tokyo) şi a tunelurilor.

Asocierea în participaţiune Alsim Alarko - Makyol, constructorul desemnat de Metrorex pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la secţiunea de sud a M6 va demara lucrările în şantier pe 15 decembrie 2023, a anunţat într-un comunicat beneficiarul obiectivului de investiţii.

„Suntem pregătiţi să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo. Pentru început, prezenţa şantierului se va face simţită la suprafaţă, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimţit la minim de participanţii la trafic şi de cei din vecinătatea şantierului. După pregătirea terenului de lucru şi implementarea organizării de şantier, vor începe lucrările în subteran. TBM-urile vor începe excavările, de la staţia Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa”, a afirmat Ertugrul Aydin, reprezentantul antreprenorului în cadrul Asocierii.

Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.

„Magistrala 6 este încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureştean, care va extinde reţeaua existentă de metrou operată de Metrorex, crescând gradul de mobilitate a populaţiei din zona metropolitană Bucureşti şi oraşul Otopeni şi care se va adăuga în portofoliul realizărilor companiei noastre. Este deopotrivă o conlucrare locală, regională şi internaţională, care va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, integrând fluxurile regionale de transport aerian, feroviar şi rutier şi realizând un pol principal de conexiune intermodală în Reţeaua transeuropeană de transport, contribuind la dezvoltarea mobilităţii sustenabile şi la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă”, a declarat Mariana Miclăuş, directorul general al Metrorex.

Secţiunea sud (Lotul 1.1) reprezintă secţiunea cuprinsă între staţiile 1 Mai (existentă) - Tokyo şi are un traseu de 6,6 km. Pe lângă staţia 1 Mai (existentă), Lotul 1.1 cuprinde şase staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. De asemenea, traseul cuprinde şi şapte interstaţii: 1 Mai - Pajura, Pajura - Expoziţiei, Expoziţiei - Piaţa Montreal, Piaţa Montreal - Gara Băneasa, Gara Băneasa - Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa - Tokyo.

Valoarea totală a contractului de finanţare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanţării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, precizează Metrorex.

Magistrala 6: 1 Mai - Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internaţional Otopeni, făcând legătura între acesta şi Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou - Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă se va dezvolta pe direcţia N-NV a Capitalei şi va traversa Sectorul 1, respectiv următoarele cartiere: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni.

Principalele zone traversate sunt: zone rezidenţiale, activităţi comerciale, servicii, zone de transport, zone cu obiective speciale, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potenţial pentru construcţii (pe Bulevardul Expoziţiei, Bulevardul Poligrafiei, Băneasa, Otopeni), spaţii verzi şi de agrement.

La staţia de la şoseaua de centură (Bruxelles), va fi construită o parcare de tip „Park & Ride”, cu aproximativ 500 de locuri, unde conducătorii auto îşi vor putea lăsa autoturismele pentru a-şi continua călătoria cu metroul. La staţiile Pajura, Washington şi Paris vor fi construite parcări de tip „Kiss & Go” - folosite pentru staţionarea de scurtă durată, pentru a lăsa sau prelua călătorii de la metrou.

Obiectivul de investiţii face parte din reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T).

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri