Autostrada Soarelui, victima fizicii și a chimiei. Câte feluri de gropi au apărut
Data publicării:
Autostrada Bucureşti-Constanța a căpătat un aspect selenar. Pe banda întâi sunt gropi una lânga alta, iar unele sunt chiar adânci. Compania de Autostrăzi are explicații complicate: spune că legile fizicii și chimiei și vremea nu lasă autostrăzile să arate așa cum ar trebui.
Primii aproximativ 30 de kilometri din Autostrada Bucureşti-Constanţa pot fi transformaţi cu succes în traseu de slalom. Asfaltul s-a măcinat, iar şoseaua este acum plină de gropi. Atât de dese, încât şoferii nici măcar nu au pe unde să le ocolească.
Gropi lângă banda de urgenţă, gropi pe mijloc. Unele late, altele adânci. Gropi în şir indian, gropi răsfirate, gropi pline cu apă sau cu asfalt măcinat, care se desprinde deseori... cu mâna.
Asfaltul se rupe cu mâna pe Autostrada Soarelui Foto: captura Digi24
La kilometrul 13 sunt peste 20 de gropi pe 30 de metri liniari. La kilometrul 19 sau la 24... la fel.
Gropi în lanț pe Autostrada Soarelui Foto: captura Digi24
- Sunt gropi de... rupi maşina!
- Din cauza asfaltului! Prea bun! comentează ironic un șofer.
- Dar... văd că vă pregătiţi să reparaţi ceva?!
- O defecţiune mică!
După primul episod de iarnă au apărut deja gropi uriașe pe autostrada A2 Foto: captura Digi24
„În momentul în care dai cu tot felul de cloruri pentru a deszăpezi și în momentul în care ai infiltrații iarna în asfalt, apa pătrunde în carosabil, în asfalt, îngheaţă, după aceea se dezgheață, câteva cicluri de îngheț - dezgheț și evident că acele fisuri se tot măresc și ajungem la crater. Situaţia nu este nouă. În fiecare an se întâmplă lucrul ăsta”, spune Ionuț Ciurea, reprezentant Pro Infrastructura.
- Groapă lângă groapă! Normal că maşina se strică, comentează un șofer.
- Cine-i vinovat pentru gropile acestea?
- Cine credeţi, decât cei care ne conduc şi cei de la drumuri, cei de la autostrăzi...
Gropile de pe Autostrada Soarelui pun în pericol șoferii Foto: captura Digi24
Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere dau vina pe... iarnă şi pe legile fizicii.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Asfaltul este afectat de acţiunile agresive ale iernii, de ciclurile îngheţ-dezgheţ foarte rapide. Și materialele antiderapante contribuie, pentru că fluidizează apa, apa după aceea îngheaţă în acele microfisuri, se transformă în macrofisuri în straturi rutiere. Pe de altă parte, camioanele, traficul greu este cel care afectează situaţia asfaltului. Nu există pe plan mondial asfalt care să reziste ciclurilor de îngheț-dezgheț de trei ori pe zi. Este vorba de chimie şi de fizică, am încercat cu bitum polimerizat, soluția este să intervenim cât se poate de repede. Pe A2 începem din primavară frezarea betonului şi aşternerea celor trei straturi de înveliș bituminos”.
20 de gropi pe 30 de metri liniari pe Autostrada Soarelui Foto: captură Digi24
Până la primăvară... ciuruita autostradă a Soarelui mai are de îndurat gerul şi nămeţii lunilor de iarnă. Iar dac-o lasă fizica şi chimia, cu puţin noroc, intră-n primăvară tot cu două benzi.
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Informaţii suplimentare
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului- Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile)- Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos)- Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează- A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului- Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web- Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share)- Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc)- Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează.- Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.