Bode a găsit o soluție pentru traficul de pe Valea Prahovei: Am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca rută alternativă

Data publicării:
aglomeratie masini DN1 valea prahovei
Trafic Valea Prahovei. Imagine descriptivă. FOTO: Agerpres

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus marţi mai multe soluţii pentru reducerea blocajelor de pe Valea Prahovei până la finalizarea autostrăzii Comarnic Braşov. Printre acestea se numără folosirea unui drum forestier în zona Azuga, reabilitarea unui drum județean din zona Câmpina-Valea Doftanei și un drum paralel la Sinaia, care ar trebui reabilitat.

„Până când se construieşte autostrada, rezolvăm drumurile pentru micul trafic, pentru a decongestiona acest sector. Cred că drumul judeţean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Braşov-Săcele – 61 de kilometri de drum judeţean, poate fi reabilitat printr-o intervenţie a statului cu finanţare de la Ministerul Dezvoltării, şi astfel avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional identificat de autorităţile locale şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri, în zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca şi rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în master-plan pe fonduri europene şi ele pot fi realizate înaintea autostrăzii”, a declarat Lucian Bode, la Radio România Actualități.

Ministrul Transporturilor a precizat că realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov trebuie finanțată de la bugetul de stat.

„Pe Comarnic-Braşov, din punctul meu de vedere, soluţia Parteneriatului Public-Privat nu este una corectă, primul ministru va anunţa în perioada următoare soluţia. Una din soluţiile pe care noi le luăm în calcul şi primul ministru a înaintat-o public este aceea a asumării pe buget, pe un buget multianual, a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ 1 miliard de euro”, a mai precizat ministrul Transporturilor.

Lucian Bode nu este de acord cu o finanțare în Parteneriat Public Privat nici în ceea ce privește Autostrada Unirii.

„A8 sau Autostrada Unirii, cum este cunoscută, Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi. Aici, avem cele două secţiuni. Pe de o parte, Târgu Mureş - Târgu Neamţ pentru care avem toţi banii prinşi în acest an pentru finanţarea finalizării studiului de fezabilitate, din fonduri europene, iar pentru autostrada componentă Târgu Neamţ - Iaşi, propusă de vechea guvernare a fi realizată în PPP (Parteneriat Public Privat, n.r.), noi spunem că nu este soluţia corectă”, susține ministrul Transporturilor la RRA, citat de Agerpres.

Acesta a adăugat că, după finalizarea studiului de fezabilitate, se pot negocia finanţări chiar şi de la instituţii financiare ca Banca Europeană de Investiţii sau Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Editor: Robert Kiss

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România de care fuge toată lumea, deși chiriile încep de la 9 lei: "Au zis că nu mai pot sta în...
Digi FM
Florin Negruțiu dezvăluie strategia subtilă a lui Marcel Ciolacu în PSD și politica din spatele alegerilor...
Pro FM
Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A trebuit să iau antibiotice vreo 3...
Film Now
Ben Stiller spune că a fost terifiat de recenziile îngrozitoare primite în urma lansării filmului „Zoolander...
Adevarul
Scene horror în centrul Londrei. Mai mulți cai plini de sânge și-au aruncat călăreții și au lovit mașini și...
Newsweek
VIDEO 25 de nave rusești staționează în Marea Neagră. Vestea bună: Nu au muniție și drone de atac
Digi FM
Motivul pentru care Dinu Maxer s-a supărat supărat pe Smiley și Damian Drăghici: "Mă deranjează!”
Digi World
Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu puțin înainte să se stingă. O asistentă...
Digi Animal World
Doi vulturi au fost duși la un centru de reabilitare după ce au fost găsiți beți. Cum au reușit păsările să...
Film Now
Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel. Actorul și iubita lui cu 21 ani mai...