Primele ajutoare pentru Gaza venite de pe mare: O navă cu 200 de tone de alimente a descărcat cu succes proviziile la țărm

Data actualizării: Data publicării:
MIDEAST GAZA FIRST AID SHIP
Nava spaniolă Open Arms a adus 200 tone de alimente și ajutoare pentru Gaza. Foto: Profimedia Images

Prima navă care a remorcat o barjă de ajutoare umanitare către Gaza a descărcat proviziile pe ţărm. Nava spaniolă Open Arms a plecat din Cipru marţi cu 200 de tone de alimente de care este nevoie disperată în Gaza, despre care ONU spune că este în pragul foametei, informează BBC, preluată de news.ro

Videoclipurile postate online arată o macara care mută lăzi din barjă către camioane care aşteaptă pe un debarcader special construit.

Acesta marchează începutul unui proces pentru a vedea dacă livrările pe mare sunt eficiente, după ce livrările aeriene şi terestre s-au dovedit dificile.

World Central Kitchen (WCK), care a furnizat hrana, a îndeplinit misiunea în cooperare cu Emiratele Arabe Unite (EAU), de a livra încărcătura barjei, care include orez, făină, leguminoase, legume conservate şi ​​​​conserve cu proteine.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Gaza nu are un port funcţional, aşa că echipa WCK a construit un debarcader. Cum vor fi distribuite alimentele în Gaza rămâne neclar.

Fondatorul WCK, bucătarul José Andrés, a scris pe X (fostul Twitter) că toată ajutoarele alimentare de pe barjă au fost încărcate în 12 camioane.

„Am reuşit!” a scris el, adăugând că acesta a fost un test pentru a vedea dacă ar putea aduce şi mai multe ajutoare în următorul transport - până la „mii de tone pe săptămână”.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Într-o declaraţie, Israelul a spus că nava Open Arms şi încărcătura acesteia au fost inspectate în Cipru şi că trupele Forţelor de Apărare Israeliene (IDF) au fost desfăşurate pentru a securiza ţărmul.

Echipele au lucrat noaptea pentru a aduce ajutoarele pe uscat. Această livrare a fost foarte aşteptată de când nava a pornit marţi din portul Larnaca.

Dacă această misiune pe mare este considerată un succes, probabil că vor urma şi alte nave cu ajutoare, ca parte a unui efort internaţional de a obţine mai mult ajutor în Gaza. Navele ar folosi o rută maritimă recent deschisă pentru a ajunge direct în regiune.

Separat, SUA intenţionează să-şi construiască propriul doc plutitor în largul coastei pentru a stimula livrările pe mare. Casa Albă spune că este posibil două milioane de porţii de hrană să intre zilnic în Gaza, dar în timp ce o navă militară este deja pe drum cu echipamente la bord pentru a construi docul, se menţin întrebările legate de logistica planului.

Operaţiunile militare au împiedicat grav distribuirea ajutoarelor, în timp ce producţia de alimente din Gaza a fost grav afectată, fermele, brutăriile şi fabricile fiind distruse sau inaccesibile.

Cea mai rapidă şi eficientă modalitate de a primi ajutor în teritoriu este cea terestră, dar agenţiile umanitare spun că restricţiile israeliene înseamnă că o fracţiune din ceea ce este necesar ajunge.

Programul Alimentar Mondial a fost nevoit să întrerupă temporar livrările teresttre, după ce convoaiele au fost atacate şi jefuite. O ansare aeriană a devenit fatală săptămâna trecută, când cinci persoane au fost ucise după ce o paraşută a eşuat şi au fost lovite de pachetul cu ajutoare

ONU a avertizat că foametea este „aproape inevitabilă” în Gaza în absenţa acţiuni urgente, iar şeful politicii externe al UE, Josep Borrell, a acuzat Israelul că a creat un dezastru şi că foloseşte foametea ca armă de război.

Israelul a negat vehement că este de vină pentru penuria de alimente din Gaza, deoarece permite tranzitarea ajutoarelor prin două puncte de trecere din sud. În schimb, a învinuit agenţiile de ajutor pentru eşecurile logistice.

Editor : M.L.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri