S-a aflat cine era la bordul avionului prăbușit misterios în Marea Baltică. Primele informații din reconstituirea zborului

Data actualizării: Data publicării:
avion cessna
Un avion privat de tipul Cessna 551 s-a prăbuşit duminică seară în Marea Baltică. Foto cu caracter ilustrativ: Profimedia

Un important om de afaceri din Germania, Karl-Peter Griesemann, se afla la bordul avionului privat care s-a prăbușit în Marea Baltică, a anunțat luni compania sa, Quick Air, citată de Reuters.

Avionul, un Cessna 551 înmatriculat în Austria, a a decolat din Jerez, în sudul Spaniei, duminică după-amiază, având ca destinație aeroportul din Koln. A trecut însă de orașul german și a zburat până în largul coastelor Letoniei, unde s-a prăbușit în mare.

„Pot confirma că era avionul privat al proprietarului nostru, Karl-Peter Griesemann”, a declarat un purtător de cuvânt al Quick Air, o companie de curse charter cu sediul în Köln. Griesemann și alte 3 persoane se aflau la bordul avionului, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Ziarul Express din Köln a relatat că Griesemann pilota avionul și că era însoțit de soția sa, fiica lor și iubitul acesteia.

Serviciul spaniol de control al traficului aerian, ENAIRE, a declarat că a pierdut contactul cu aeronava în spațiul aerian de deasupra orașului Toledo la ora locală 14:55, la mai puțin de o oră după decolare. A alertat controlorii aerieni din Franța, iar două avioane de luptă au fost trimise pentru a monitoriza avionul.

Potrivit datelor de pe portalul flightradar24, avionul a decolat conform programului, duminică, la 14:57, cu destinația aeroportului din Koln. Aparatul a zburat inițial pe cursul stabilit, a făcut un viraj strâns la dreapta la sud-vest de Paris în jurul orei 17:10 și a continuat drumul  spre Germania.

Avionul a intrat în spațiul aerian german la aproximativ 50 de kilometri sud de Aachen, în jurul orei 17:45, potrivit publicației Kölner Stadt-Anzeiger.

Șapte minute mai târziu, avionul a trecut de aeroportul din Koln și și-a continuat zborul în linie dreaptă. În acest moment, contactul radio cu aeronava fusese deja pierdut. Potrivit primelor indicii, Peter Griesemann era probabil inconștient.

Un pilot german a explicat pentru Kölner Stadt-Anzeiger de ce s-a întâmplat acest lucru. Chiar înainte de decolare, cursul este introdus în computerul de zbor până înainte de aeroportul de destinație. Deoarece nu sunt cunoscute condițiile meteo exacte și care va fi pista de aterizare, programarea se face doar până la un punct înainte de destinație. Dacă nu sunt furnizate alte informații, aeronava continuă să zboare drept înainte, în „modul de așteptare”.

Avione de luptă germane Eurofighter au însoțit aparatul după ce au observat cursul neobișnuit al zborului. Nu au văzut pe nimeni în cabina de pilotaj. În jurul orei 18:45, aparatul a părăsit spațiul aerian german la nord-est de Rügen și apoi a trecut de insula daneză Bornholm din Marea Baltică.

După decolare, avionul s-a aflat în permanență la o altitudine de aproximativ 10.950 de metri până în jurul orei 19.30, când a început brusc coborârea și aeronava a pierdut rapid din altitudine, deasupra Mării Baltice. S-a prăbușit la ora 19:44.

Echipe de salvare din Letonia, Suedia și Lituania au sosit în zona accidentului la scurt timp după anunțul că avionul s-ar fi prăbușit în mare, în apropierea orașului leton Ventspils. Inclusiv un feribot de pasageri s-a întreptat spre zona prăbușirii, pentru a ajuta la operațiunile de salvare.

O bucată de avion și o pată asemănătoare petrolului au fost observate în apropierea locului accidentului, a declarat șeful echipei letone de căutare și salvare, Peteris Subbota, pentru televiziunea letonă. Nu au fost găsite rămășițe umane.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri