Sari la conținut

Accidentul din Spania. Mecanicul trenului, acum anchetat, se mândrea că merge cu 200 km/h 

80 de oameni au murit și peste 140 au fost răniţi după ce un tren de pasageri a deraiat, în apropiere de Santiago de Compostela, în nord-vestul Spaniei. Primele date ale anchetei indică drept cauză viteza excesivă. Mecanicul trenului se lăuda pe Facebook, în 2012, că a circulat cu 200 km/h, spre îngrijorarea colegilor.

Actualizare 19.15. Mecanicul trenului, care a supravieţuit, este anchetat. În vârstă de 52 de ani, Francisco José Garzón Amo publica în 2012 pe pagina sa de Facebook mai multe fotografii care indicau faptul că circula cu viteze de până la 200 km/h. Nu preciza însă pe ce zonă circula cu această viteză și cu ce tip de tren.

Contul de Facebook nu mai poate fi accesat pentru moment.

Un coleg comentează sub una dintre fotografii: „Dumnezeule... te duci cu toată viteza, frânează!”.

Câteva minute mai târziu, acelaşi coleg adaugă: „La naiba. Mergi cu 200. Dacă te prinde Garda Civilă, râmâi fără puncte”.

Tot pe Facebook, Francisco José Garzón Amo comentează în timp ce conducea un tren, în 2012, spunând: „Ce plăcere aș avea să merg paralel cu cei de la Garda Civilă și să-i depășesc de le sare radarul”.


Actualizare 16.20 Încă o persoană a decedat în urma accidentului de tren din Spania. Bilanțul a ajuns astfel la 80 de morți.


Actualizare 15.40. Încep să fie cunoscute dramele din accidentul din Spania. Șapte persoane din aceeași familie erau în trenul care a deraiat, intrând în curbă cu 190 kilometri la oră. Pe de altă parte, o supraviețuitoare a atentatului de la Atocha a coborât din tren cu o stație înainte de locul în care s-a produs accidentul, scăpând cu viață a doua oară.

Crucea Roșie din Spania a început să confirme oficial familiilor decesul apropiaților lor.

În acest moment mai sunt 95 de persoane internate în spital, 32 în stare critică. În stare foarte gravă sunt și patru copii.

Spania a decretat trei zile de doliu național în urma tragediei.

Update 13:45 Digi24 a prezentat primele imagini din momentul impactului, surprinse de camerele de supraveghere.

Atenție! Imaginile de mai jos pot avea un puternic impact emoțional!



Update 13:15 Dintre cele 78 de cadavre, 67 au fost identificate în baza amprentelor. Aceasta este dovada că erau cetățeni spanioli, pentru că figurau în baza de date a Poliției.

Până în acest moment nu a putut fi extrasă cutia neagră a trenului. Mecanicul care conducea garnitura făcea acest traseu aproape zilnic, din momentul inaugurării liniei, din decembrie 2011. 


Update 13:02 Atenție! Imaginile de mai jos pot avea un puternic impact emoțional!


Update 12:45 Mecanicul a ajutat la scoaterea răniților, deși era în stare de șoc. Ulterior a fost transportat la spital. 

Potrivit unei presupuse conversații radio, înregistrată înainte de accident, acesta ar fi spus: „O să-l deraiez. O să-l deraiez. Ce-o să fac?


Update 12:08 Premierul spaniol, Mariano Rajoy, a ajuns la locul accidentului soldat cu 78 de morți. Peste o oră, în Spania se va păstra un moment de reculegere în memoria victimelor.

Liderul de sindicat al mecanicilor de locomotivă din Spania spune că, la patru kilometri de locul tragediei, începe un nou sistem de siguranță, nu cel automat care este peste tot în Spania și care impune oprirea trenunul automat dacă un mecanic trece peste un semnal sau dacă încalcă o limită de viteză.

Cu patru kilometri de locul accidentului, se schimbă acest sistem, cu unul doar de avertizare.

Liderul sindical a mai spus că nu a existat o presiune asupra mecanicului de locomotivă, chiar dacă avea o întârziere de cinci minute.

Potrivit presei spaniole, unul dintre mecanicii trenului a recunoscut că garnitura avea 190 de kilometri pe oră în momentul deraierii, deşi viteza normală în zona respectivă este de peste două ori mai mică, adică 80 de kilometri pe oră.

Pe de altă parte, un inginer al căilor ferate susţine că trenul nu ar fi putut deraia doar din cauza vitezei, ceea ce înseamnă că anchetatorii trebuie să caute şi alte cauze ale accidentului.  

Mai mulţi înalţi demnitari şi-au exprimat condoleanţele pentru victimele tragediei. Printre ei, Papa Francisc, preşedintele Franţei, ministrul de Externe al Marii Britanii, dar şi premierul şi ministrul român de Externe.


Update 11:20 Președintele comunității Galicia a anunțat șapte zile de doliu în acea regiune. 

Numărul persoanelor decedate în urma tragediei feroviare a ajuns la 78. Mulți dintre răniți sunt în stare foarte gravă.


Update 10:20: Ministrul de Externe Titus Corlățen a declarat, într-o conferință de presă, că nu există, în prezent, indicii că printre victimele accidentului din Spania s-ar afla români. Ministrul a declarat că o celulă de criză este în contact permanent cu autoritățile spaniole.

Pe de altă parte, ministrul a transmis un mesaj de solidaritate cu poporul spaniol.


Update 10:30 Papa Francisc a ţinut azi noapte un moment de reculegere în memoria victimelor şi a spus că este alături de familiile îndurerate. Papa Francisc se află în vizită în Brazilia unde se sărbătoreşte întâlnirea mondială a tinerilor catolici.


Update 10:20: Ciprian Bălțoiu, corespondentul Digi24 în Spania, transmite că în Spitalul de Santiago de Compostela au fost aduși 112 răniți, iar în alte două spitale din Pontevedra alți 30.

Medicii sunt rezervați în privința a 12 persoane, cărora le-au dat un pronostic rezervat, fiind în stare extrem de gravă.

Trei persoane dintre cele grav rănite sunt în continuare neidentificate.

Trupurile neînsuflețite au fost transportate într-o sală de sport din zonă, unde se vor efectua și autopsiile.

Autoritățile locale au explicat rudelor victimelor cum se face identificarea și că această operațiune va dura până când va fi terminată.

Până la această oră, premierul Spaniei, Mariano Rajoy, nu a ajuns la locul deraierii trenului.  


Update 09:05 Surse oficiale au declarat în exclusivitate pentru Digi24 că momentan nu există români printre victimele accidentului. Printre răniți se află 20 de persoane în stare gravă, cu șanse foarte mici de supraviețuire. 


Update 08:10 O echipă consulară a Ambasadei României la Madrid a plecat azi noapte la faţa locului. Până la această oră nu se cunoaşte dacă sunt români printre victime.


Update 08:06 Înainte de a ajunge la destinație, trenul a avut, pe o distanță de 80 de kilometri, în linie dreaptă, viteza de 300 de kilometri pe oră. Potrivit unor specialiști, conductorul ar fi trebuit să ajungă, într-o distanță scurtă, la 80 de kilometri pe oră.  

Cele 13 vagoane ale trenului au sărit de pe şine şi s-au răsturnat, iar una dintre cele două locomotive a luat foc. S-a întâmplat pe o linie de mare viteză, la câţiva kilometri de gara din Santiago de Compostela. Accidentul a avut loc la ora 21:42, ora României. În tren se aflau 2018 pasageri și patru angajați ai cării ferate.

Zeci de ambulanţe şi elicoptere au ajuns imediat la locul accidentului, iar peste 300 de poliţişti au fost mobilizaţi pentru a participa la operaţiunile de salvare, care au continuat până târziu în noapte. Pasagerii blocaţi în vagoane au fost scoşi de echipele de descarcerare. Autorităţile au făcut apel la localnici să doneze sânge.

„Am amenajat două clădiri pentru familiile victimelor, iar răniţii sunt trataţi la Spitalul General al Galiciei”, a declarat Angel Curras Fernandez, primarul din Santiago de Compostela.

Autorităţile au pus la dispoziţie mai multe numere de telefon la care familiile pasagerilor pot afla informaţii:

0034 981 551 100

0034 900 101 660

0034 900 444 222

Trenul expres care avea la bord 218 de pasageri venea de la Madrid şi se îndrepta spre Ferrol, în provincia Galicia. Primele date ale anchetei arată că trenul a intrat într-o curbă cu o viteză de cel puţin două ori mai mare faţă de limita maximă admisă.

„Deraierea a fost foarte violentă. Un vagon a ajuns pe o linie laterală”, a susținut Samuel Juarez, reprezentant al guvernului din Galicia.

Unele vagoane s-au pliat ca o armonică, iar pasagerii au fost striviţi de podea. Este primul acccident înregistrat pe liniile de tren de mare viteză din Spania, o reţea considerată una dintre cele mai bune din lume. Tragedia a avut loc în ajunul sărbătorii dedicate Sfântului Iacob, patronul spiritual al oraşului Santiago de Compostela, un cunoscut loc de pelerinaj catolic. În urma catastrofei, toate festivităţile au fost anulate.

Ambasada României la Madrid a constituit o celulă de criză şi se află în legătură cu autorităţile locale, pentru a stabili dacă printre victimele tragediei se află şi cetăţeni români.

Pe aceeaşi temă:

Spania: Cel puţin 72 de oameni au murit şi alţi 140 au fost răniţi după deraierea unui tren. Cauză posibilă: viteza excesivă

Accidentul din Spania. Victor Ponta a transmis condoleanţe şi un mesaj de încurajare către poporul spaniol

 

Cele mai grave accidente feroviare din Spania

Cel mai grav accident din Spania a avut loc în anul 1944, la Torre del Bierzo (León). Atunci au murit între 500 și 800 de persoane. Numărul decedaților nu se cunoaște exact pentru că accidentul, care a avut loc în timpul dictaturii lui Franco, a fost mușamalizat.

În 1972, în El Cuervo au decedat 77 de persoane și au fost rănite 103 persoane, în urma unui accident.

În 2006, în luna iulie, într-un accident feroviar produs în Urduliz (Vizcaya) au decedat 33 de persoane și au fost rănite 200.

În Corbera de Llobregat (Barcelona), în anul 1980, a avut loc un accident feroviar care s-a soldat cu 22 de morți și 87 de răniți.  

Etichete: Spania , Madrid , accident , raniti , victime , viteza , tren , morți , deraiere , tren deraiat , accident feroviar , santiago de compostela

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale