Peugeot adoptă reţeta Renault în urma căreia Dacia a renăscut  

Data publicării:
peugeot citroen

Directorul Peugeot-Citroen cunoaşte Marocul ca pe propriile buzunare. Astăzi creierul grupului, Carlos Tavares a fost până în 2013 al doilea om din Renault. Din pozitia de director de operaţiuni, Tavares a fost cel care a gândit extinderea capacităţilor Renault în nordul Africii. Exact aceeaşi mişcare o va face şi de la cârma Peugeot, spun sursele Bloomberg. Fabrica Peugeot-Citroen va scoate de pe bandă maxim 100.000 de autoturisme pe an.

E pasul doi dintr-o strategie deja începută. În urmă cu jumătate de an, compania anunţa că va deschide un centru de inginerie tot în Maroc - acolo va trimite o parte din operaţiunile de cercetare şi dezvoltare din Europa.

Franţa e scumpă, iar Marocul e şi ieftin, şi aproape. La uzina Dacia din Algeria, forţa de muncă e atât de ieftină, încât salariile sunt de două ori mai mici decât în România, iar dacă se face comparaţia cu Franţa, balanţa inevitabil înclină în favoarea marocanilor.

Dar mişcarea nu vine doar să crească competitivitatea celor de la Peugeot. Francezii vor să-şi crească amprenta în ţările mai sărace şi pentru că produc ieftin acolo, dar şi pentru că nordul Africii e o regiune în dezvoltare. Creşterea economică ar creşte şi apetitul pentru maşini, astfel că, în Maroc, Peugeot ar urma să producă tocmai modelele low-cost şi de preţ mediu, care ar avea căutare în regiune.

Anul trecut, aproape 6% din vânzările Pugeot-Citroen au venit din piaţa africană şi din Orientul Mijlociu. Faţă de anul anterior, un sfert din comenzile făcute în regiune au dispărut. E alarmant pentru un grup care a plătit scump dependenţa de piaţa europeană. Criza l-a dus la un pas de faliment, a ieşit din haosul financiar abia după ce statul francez şi chinezii de la Dongfeng au cumpărat bucăţi mari din companie.

După ce a supravieţuit prăbuşirii pieţei, Peugeot îşi împrăştie acum operaţiunile şi atenţia în mai multe regiuni. Anul acesta ar putea fi Marocul, anul trecut a fost Nigeria. Acolo, Peugeot-Citroen a semnat un parteneriat cu un producător local pentru a-i asambla modelele 301, 308 şi sedanul 508.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pe câți bani cântă la nunți Irina Loghin, în 2024! Suma nu este deloc mică, de ce cere atât
Digi FM
A murit soția lui Iosif Rotariu! Care au fost ultimele cuvinte pe care aceasta i le-a adresat fostului...
Pro FM
Autopsia secretă a lui Elvis Presley. Care ar fi adevărata cauză a morții legendarului cântăreț
Film Now
Blonda despre care Kevin Costner spune că e o "frumusețe incontestabilă" și "o mare actriță". Cum i-a întors...
Adevarul
Cele mai bune conserve pentru micul dejun. Deși stigmatizate, sunt adesea mai nutritive decât multe alimente...
Newsweek
Câți ani trebuie să muncești pentru 6.000 lei pensie la recalculare. Cât e indicele de corecție?
Digi FM
Andreea Bălan, adevărul despre cearta cu Andreea Antonescu. Cele două artiste au rupt din nou prietenia: „Mi...
Digi World
Cât de nocive sunt pentru sănătate uscătoarele de rufe pe care le avem acasă. Avertismentul lansat de oamenii...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Fiica cea mică a lui Brad Pitt pare să taie total legăturile cu tatăl ei. Gestul public al adolescentei de 15...
UTV
Livia Eftimie a postat primul mesaj dupa divortul de Catalin Bordea. „Cateodata iti vine sa mori. Doar pentru...