Cel mai mare telescop optic din lume

Data publicării:
cel mai mare telescop

A început construcţia celui mai mare telescop optic din lume.  Acesta va fi finalizat până în 2024, când va fi pus să observe galaxii îndepărtate şi să găsească noi detalii despre univers.

European Extremely Large Telescope va fi amplasat în deşertul Atacama din Chile, la o altitudine de peste 3.000 de metri. Experţii au ales această locaţie pentru că aici nopţile sunt senine, nu există poluare luminoasă şi nici interferenţe radio.

Aparatul va avea cinci oglinzi, dintre care una principală cu un diametru de 39 de metri. Întreaga structură va cântări aproximativ 5.000 de tone.

Telescopul va explora exoplanetele pe care este posibil să existe viaţă, găurile negre super-masive şi va încerca să descopere cum s-ar fi format galaxiile din univers.

În prezent, în China funcționează cel mai mare radiotelescop din lume, căruia i se spune și „vânătorul de extratereștri”.  Detalii, aici.

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți în fiecare vineri, de la ora 19:00, pe Digi World, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Băloi.