Cercetătorii chinezi au crescut un țesut renal uman în embrioni de porc

Data publicării:
Rinichii care s-au dezvoltat bine au continuat să conţină mai mult de o treime celule de porc, iar aceasta ar putea duce la respingere. FOTO: Freepik

Oameni de ştiinţă de la un institut de cercetare din oraşul Guangzhou din China au reuşit să crească ţesut renal uman în embrioni de porc, în speranţa dezvoltării în viitor de organe pentru transplant, relatează dpa.

Echipa de cercetători, condusă de Liangxue Lai de la Institutul de Biomedicină şi Sănătate din Guangzhou, şi-a publicat concluziile în revista Cell Stem Cell, notează Agerpres.

Activitatea sa a presupus oprirea genelor SIX1 şi SALL1 în embrioni cu ajutorul Crispr/Cas - un instrument adesea descris drept "foarfeca genetică".

Aceasta înseamnă că embrionii nu au dezvoltat rinichi de porc şi că a fost creat un gol sau o nişă. Aşa-numite celule stem umane "pluripotente", prelevate din sângele din cordonul ombilical, au fost apoi injectate. Acestea au fost apoi capabile să se dezvolte în nişă.

Echipa a declarat că procedura necesită îmbunătăţiri, având în vedere rata mare de deteriorare a embrionilor. Este nevoie de o evaluare pentru a se stabili dacă acest lucru este legat de himerism sau de alte aspecte ale procedurii de injectare, au scris autorii.

În plus, rinichii care s-au dezvoltat bine au continuat să conţină mai mult de o treime celule de porc, iar aceasta ar putea duce la respingere dacă vor fi folosiţi la transplantat, au mai spus ei.

Editor : Andreea Smerea