Mimas, satelitul lui Saturn care seamănă cu „Steaua Morții”, ar putea fi „o lume oceanică ascunsă”

Data actualizării: Data publicării:
Mimas
Luna de gheață a planetei Saturn, care seamănă cu „Steaua Morții” din Star Wars. Foto: Profimedia Images

Luna de gheață a planetei Saturn, care seamănă cu „Steaua Morții” din Star Wars, ar ascunde un ocean subteran, potrivit unei noi cercetări publicate în revista Icarus. Mimas, care este cea mai mică și cea mai apropiată lună de planeta inelată ar putea fi „o lume oceanică ascunsă”, susțin oamenii de știință, care analizează acum dacă satelitul ar putea susține viața în apele sale, scrie CNN.

Mimas se află la doar 186.000 de kilometri de Saturn și are nevoie de puțin peste 22 de ore pentru a parcurge o orbită în jurul planetei. Satelitul este acoperit de cratere, cel mai mare având 130 de kilometri, ceea ce face această lună să semene cu „Steaua Morții”.

Despre satelitul Mimas cercetătorii spun că ar putea fi o „lume oceanică ascunsă” sub un strat gros de gheață, o descoperire care, dacă se dovedește a fi adevărată, ar extinde și mai mult numărul de locuri potențial locuibile din sistemul nostru solar.

Sateliții înghețați cu dovezi ale oceanelor subterane au atras atenția multor oameni de știință în ultima vreme. Cele mai cunoscute două exemple din Sistemul Solar, satelitul Enceladus al lui Saturn și satelitul Europa al lui Jupiter, care, potrivit cercetătorilor, ar avea cele mai multe ingrediente necesare pentru a susține viața în oceanele lor.

Mimas este blocată tidal în orbita sa în jurul lui Saturn, ceea ce înseamnă că aceeași partea a lunii este orientată întotdeauna spre planetă, la fel ca luna noastră în timp ce orbitează în jurul Pământului. Potrivit cercetătorilor, mișcările mici de pe orbita lunii, detectate de sonda Cassini de la NASA, pot fi explicate prin interacțiunile gravitaționale cu Saturn, care produc suficientă căldură pentru a menține un ocean lichid sub un înveliș gros de gheață.

Descoperirile sugerează că Mimas este o „țintă convingătoare pentru investigații suplimentare”, afirmă cercetătoarea Alyssa Rhoden, de la Southwest Research Institute (SwRI), într-un comunicat.

Studierea potențialului lunii de a susține un ocean, spune ea, ar putea ajuta oamenii de știință să înțeleagă prevalența lunilor oceanice în locuri și mai îndepărtate și prost explorate, cum ar fi Uranus, potrivit The Verge