Experții cer companiilor tech să protejeze democrația la alegerile din 2024. Marea problemă, dezinformarea

Data publicării:
smartphone și laptop cu fake news pe ecran
Africa de Sud se confruntă cu violențe cauzate de xenofobie pe rețelele de socializare, care vizează migranți, refugiați și solicitanți de azil. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: Profimedia Images

Companiile din spatele platformelor de social media „nu sunt pregătite să abordeze dezinformarea” și să apere democrația, în timpul campaniilor electorale și alegerilor care vor avea loc în întreaga lume, în 2024, din cauza barierelor lingvistice, avertizează experții, transmite The Guardian.

Coaliția Globală pentru Justiție Tehnologică, o mișcare a liderilor societății civile și a supraviețuitorilor daunelor cauzate de tehnologie, face apel la marile companii, inclusiv Google, TikTok, Meta și X, să se asigure că platformele lor sunt echipate pentru a proteja democrația și siguranța în timpul voturilor la viitoarele scrutinuri.

În 2024, două miliarde de oameni urmează să voteze la peste 50 de scrutinuri, inclusiv în SUA, India și UE, printre care și România

În iulie, Coaliția a cerut Google, Meta, X și TikTok să stabilească planuri de acțiune electorală cu resurse complete, la nivel global și național, pentru protecția libertăților, drepturilor și siguranței utilizatorilor în timpul alegerilor din 2024. Companiile cu rețele de socializare nu au răspuns la această solicitare de a-și împărtăși planurile.

Coaliția a căutat detalii despre numărul de angajați și contractori pentru fiecare limbă și dialect pentru a se asigura că există expertiză în contextul național și regional pentru moderarea conținutului.

Katarzyna Szymielewicz, co-fondatoare și președinte al Fundației Panoptykon, un ONG polonez care monitorizează tehnologia de supraveghere, a spus că marile companii de tehnologie ar putea face mai mult pentru a se asigura că conținutul este moderat în diferite limbi.

„Aceasta este o mare provocare pentru platformele mari, să facă o moderare eficientă în diferite contexte culturale și, cu cât se îndepărtează de limba engleză, cu atât este mai complicat.”, spune ea. „Moderarea conținutului sponsorizat sau a conținutului organic pentru a elimina violența politică, conținutul misogin, diferitele tipuri de abuz nu sunt atât de evidente atunci când te uiți doar la limbaj... Platformele ar trebui să încerce mai mult și să investească mult mai mult în oameni care pot modera mai eficient.”

Szymielewicz spune că marile companii trebuie să dezamplifice dezinformarea și ura făcând sistemele lor sigure prin proiectare și nu doar în perioadele electorale. Aici trebuie incluse măsuri pentru a suprima vizibilitatea conținutului, a grupurilor și a conturilor care răspândesc fake news și instigare la ură.

Experții avertizează că fără planuri de acțiune, companiile tech ar putea risca integritatea alegerilor și siguranța cetățenilor

Africa de Sud se confruntă cu violențe cauzate de xenofobie pe rețelele de socializare, care vizează migranți, refugiați și solicitanți de azil.

În India, țara care a cunoscut un nou val de violențe anti-musulmane, Coaliția a susținut că Meta și-a încălcat propriile reguli privind discursul instigator la ură propagat de partidul naționalist hindus de guvernământ Bharatiya Janata (BJP).

Ratik Asokan, membru al organizației diasporei India Civil Watch International, membru al coaliției, a declarat: „Meta nici măcar nu s-a apropiat de ideea de a-și controla platformele din India, din cauza lipsei de moderatori de conținut și din cauza legăturilor sale cu BJP”.

„BJP nu are niciun stimulent să înlăture discursurile instigatoare la ură, deoarece aceasta face parte din politica lor, contribuie la succesul lor electoral. Meta vorbește limbajul drepturilor omului, dar acționează ca un aliat pentru extrema dreaptă hindusă.”, a mai spus acesta.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri