Sari la conținut

Căldură asemănătoare unui supervulcan, descoperită sub ghețarii din Antarctica

Un vulcan care produce aproape la fel de multă căldură ca supervulcanul Yellowstone pare să topească o parte de gheața din vestul Antarcticii din interior.

antarctica gheata

FOTO: Shutterstock

Cercetătorii NASA au descoperit un vulcan activ sub regiunea Marie Byrd, din vestul Antarcticii, care se află între Ross Ice Shelf și Marea Ross, care creează lacuri mari și râuri sub stratul de gheață.

Existența acestul vulcan justifică de ce acea regiune este atât de instabilă azi și de ce s-a prăbușit atât de repede în ultima eră glaciară, în urmă cu 11.000 de ani.

Cercetătorii au descoperit vulcanul activ, din întâmplare, încă din 2013. Acum , oamenii de știință de la NASA au studiat cât de multă căldură există sub stratul gros de gheață, relatează Newsweek.

„Nu vedeam cum putem avea atâtă cantitate de căldură și încă să reziste gheață deaspura ei”, afirmă Helene Seroussi, cercetătoare.

harta antarctica

FOTO: SHutterstock

Oamenii de știință au descoperit că energia generată de vulcanul din regiunea Marie Byrd nu este mai mare de 150 miliWatti pe metru pătrat – dacă ar fi mai multă, gheața s-ar topi. Căldura generată sub Parcul Național Yellowstone, este de 200 de miliWatti pe metru pătrat.

Acesta este motivul pentru care se formează râuri și lacuri sub gheață.

Cercetătorii au declarat că vulcanul de la Marie Byrd s-a format acum 50-110 miliaone de ani, cu mult timp înainte ca întreaga zonă să fie acoperită cu gheață.

Căldura produsă de vulcan are un „important impact local” pentru stratul de gheață, iar cu cât înțelegem mai bine mai repede procesele, vom ști mai bine care este viitorul acestei regiuni.

Până acum au fost descoperiți 100 de vulcani necunoscuți sub gheața din Antarctica.

Etichete: vulcan , antarctica , yellowstone , supervulcan , marie byrd