STUDIU. Urechi şi nasuri din grăsimea pacienţilor, un proiect revoluţionar al oamenilor de ştiinţă

5308701f95f9cfca45000003 1

Echipa de medici britanici a reuşit să obţină cartilagii în mediu de laborator şi afirmă că această tehnică, prezentată în revista Nanomedicine, ar putea revoluţiona procedurile de reconstrucţie a urechii şi nasului, informează bbc.co.uk, citat de Mediafax.

Prin noua procedură de laborator, medicii îşi propun să trateze microtia, o malformaţie congenitală ce afectează urechea, iar în anumite cazuri, organul auditiv poate chiar lipsi la naştere.

În prezent, urechea copiilor este reconstruită cu ajutorul cartilajului prelevat din coaste, care este modelat cu mare atenţie de chirurgii plasticieni, astfel încât să semene cu o ureche, ce este ulterior implantată.

Această intervenţie presupune operaţii multiple, lasă cicatrici permanente la nivelul pieptului, iar cartilajul coastelor nu se reface ulterior.

Echipa de medici a pus însă la punct o tehnică alternativă - o mostră de grăsime este prelevată din ţesuturile grase ale copilului, se extrag celulele suşă şi apoi acestea sunt crescute în mediu de laborator.

O „schelă” în formă de ureche este plasată ulterior în soluţia din celule stem, pentru a prelua forma şi structura dorită, iar substanţele chimice vor fi utilizate pentru a „convinge” celulele suşă să se transforme în celule cartilaginoase.

Această nouă ureche ar putea fi implantată apoi sub piele, pentru reconstrucţia organului auditiv. Cercetătorii au reuşit să creeze cartilajul, însă este nevoie de teste suplimentare înainte de a folosi noua tehnică asupra pacienţilor.

„Ar fi ca Sfântul Graal să reuşim această procedură printr-o simplă intervenţie chirurgicală, care să reducă substanţial stresul copiilor şi să ofere o structură care să crească odată cu înaintarea în vârstă a copiilor”, a afirmat Patrizia Ferretti, unul dintre medicii care a participat la cercetări.