Kobe Bryant a lăsat în urma sa un imperiu financiar și o avere uriașă

Data publicării:
Utah Jazz v Los Angeles Lakers
Kobe Bryant. Foto: Getty Images

Moștenirea lăsată în urma sa de Kobe Bryant a depășit cu mult granițele terenului de baschet, iar fostul jucător se lansase în mai multe afaceri profitabile încă de pe vremea în care juca la Los Angels Lakers, informează BBC.

Kobe Bryant a murit duminică dimineață, după ce elicopterul lui privat s-a prăbușit în California. Bryant avea 41 de ani, iar alături de el se afla fiica sa Gianna, în vârstă de 13 ani, și alte șapte persoane.

Kobe Bryant a câștigat sume uriașe de pe urma baschetului, atât din salarii, cât și din contracte de sponsorizare, averea sa fiind estimată 680 de milioane de dolari, potrivit Forbes.

Pe lângă sport, Bryant s-a implicat în numeroase afaceri. În 2013 a co-fondat compania de investiții Bryant Stibel, alături de Jeff Stibel, cu 100 de milioane de dolari. În prezent, compania deține active în valoare de peste 2 miliarde de dolari, având investiții în zeci de companii din toată lumea.

O altă afacere în care s-a implicat fosta vedetă NBA este producătorul de băuturi energizante Body Armour. Bryant a cumpărat în 2014 aproximativ 10% din companie cu 6 milioane de dolari. În 2018, o parte din companie a fost vândută către Coca-Cola, iar valoarea tranzacției a dus participația lui Bryant la 200 de milioane de dolari. În doar 4 ani și jumătate, valoarea investiției sale a crescut de 30 de ori.

În 2016, Bryant a fondat compania media Granity Studios, iar prin intermediul ei a realizat un scurt metraj animat scris de el, denumit "Dear Basketball". Filmul a câștigat premiul Oscar pentru cel mai bun scurt metraj de animație în 2018. Granity a mai lansat o serie de cărți pentru adolescenți, dar și autobiografia lui Kobe Bryant: "The Mamba Mentality: How I Play".

 

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

 

Supranumit "Black Mamba", Kobe Bryant a început să dezvolte acest brand încă de pe vremea când activa la Los Angeles Lakers.

Alături de Nike și Los Angeles Boys & Girls Club, Bryant a creat "Mamba league", o ligă de baschet pentru tineri care oferea acces gratuit copiilor la acest sport. Totodată, Bryant a lansat "Mamba Sports Academy", iar duminică, când s-a prăbușit cu elicopterul, se îndrepta către un meci al academiei sale.

Printre colaborările notabile ale lui Kobe Bryant se mai află Alibaba, McDonald's, Sprite, Nintendo și Turkish Airlines.

Editor web: Vlad Mironescu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri