2.0. Fenomenul Black Friday

Data actualizării: Data publicării:
black friday 2.0

Românii s-au înghesuit să prindă un loc pe serverele magazinelor online ca să profite de ofertele de Black Friday. Retailerii au pregătit milioane de produse, de la cele mai inteligente device-uri şi până la bilete pentru finala UEFA Champions League. Dar reducerile continuă, pentru că, la noi în ţară, Vinerea Neagră este oricând vor comercianţii. Despre istoria Black Friday şi nu numai, aflaţi mai multe de la ora 11:30, la emisiunea „2.0”.

Iulian Machi, jurnalist: Black Friday a devenit, pentru mine, o unealtă de marketing să vindem un pic mai mult.

Cristian Florea, consultant social media: Când le dai românilor un motiv de a cumpăra, imediat sunt cu click-ul acolo să ia.

Milioane de produse la reducere, de la telefoane și televizoare smart până la mașini sau chiar lingouri de aur sau case. Asta înseamnă Black Friday, în 2018. Dacă ne întoarcem în timp, găsim Vinerea Neagră într-un context departe de cel de sărbătoare. Termenul a fost folosit pentru prima dată în septembrie 1869, pentru a marca o prăbușire istorică a bursei. Derulăm aproape un secol de istorie mai târziu, ajungem în anii '50, imediat după Ziua Recunoștinței şi găsim haos pe străzile din Philadephia.

Octavian Palade, jurnalist: Turiștii făceau scandal, erau furturi din magazine, erau și reduceri, bineînțeles și poliția din Philadephia folosea termenul de Black Friday pentru a descrie prăpădul. Treptat termenul a început să fie spălat, să i se acorde o conotație pozitivă, și retailerii au început să îl folosească pentru a-și denumi promoțiile pe care le aveau în vinerea de după Thanksgiving.

Românii au preluat conceptul de Black Friday în 2011 și l-au personalizat așa cum le-a convenit comercianților. Așa se face că, la noi în țară, Vinerea Neagră a devenit un simbol al reducerilor.

Octavian Palade, jurnalist: Noi avem Black Friday vara, avem Black Friday miercurea și joia, avem Black Friday de primăvară, al treilea Black Friday al lunii noiembrie.

În Statele Unite, Black Friday va fi, anul acesta, pe 23 noiembrie. Unii dintre producători, precum Samsung, Microsoft sau Sony au publicat deja ofertele pentru acea zi, iar pasionații de jocuri vor putea să își cumpere cele mai noi console Playstation sau Xbox One X, la două treimi din preț. Microsoft oferă și un Game Pass pentru o lună, la doar un dolar. Și, tot pentru gameri, vor exista monitoare, dar și alte elemente de hardware, cu reduceri de sute de dolari.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri