Avantajele dietei mediteraneene verzi: activitatea căror gene este îmbunătățită (studiu)

Data publicării:
profimedia-1102414105
Foto: Profimedia

Cercetătorii dintr-o echipă internaţională au descoperit că dieta mediteraneeană verde poate să îmbunătăţească activitatea genelor asociate cu sănătatea inimii, prevenirea diabetului şi îmbătrânirea sănătoasă, a anunţat Universitatea Ben-Gurion din Negev (Israel).

Noul studiu, publicat în revista Clinical Nutrition, a analizat modul în care o variantă a dietei mediteraneene, bogată în alimente de origine vegetală, afectează organismul la nivel molecular, scrie Agerpres.

Acest tip de dietă pune accentul pe alimente precum ceaiul verde, nucile şi un shake zilnic preparat din planta acvatică Mankai, limitând în acelaşi timp consumul de carne roşie şi carne procesată.

Cercetătorii au constatat că persoanele care au urmat dieta mediteraneeană verde prezentau niveluri mai ridicate de folaţi, o vitamină implicată în procesele biologice care ajută la reglarea expresiei genelor.

Aceste schimbări au fost asociate cu un control mai bun al glicemiei, o inflamaţie mai redusă şi o scădere a grăsimii din ficat şi din jurul organelor interne.

Studiul a arătat, de asemenea, că persoanele cu anumiţi factori de risc genetici pentru boli cardiace pot beneficia şi mai mult de pe urma acestei diete, înregistrând scoruri îmbunătăţite ale riscului cardiac în comparaţie cu persoanele care nu au urmat dieta.

Autorii studiului au declarat că rezultatele cercetării susţin ideea că alegerile alimentare pot juca un rol important în sănătatea pe termen lung şi în prevenirea bolilor.

Editor : B.E.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Șoselele din România unde sunt amplasate radarele e-SIGUR. Cât plătești dacă depășești viteza
Digi FM
Nu a fost lăsată să urce în avion spre Bali din cauza unui detaliu aproape invizibil din pașaport. A costat-o...
Descarcă aplicația Digi FM
Pro FM
Robbie Williams, diagnostic surprinzător la 52 de ani: "Explică atât de multe". Artistul a vorbit și despre...
Descarcă aplicația Pro FM
Film Now
Jon Hamm, la plajă cu soția. Actorul din „Mad Men” urmează să devină tată pentru prima dată, la vârsta de 55...
Adevarul
Coșmar într-un avion Ryanair. Pasagerii ar fi leșinat și vomitat din cauza căldurii sufocante
Newsweek
Casa de Pensii anunță: Ce documente trebuie să depună o categorie de români ca să iasă mai repede la pensie?
Digi FM
Bunica de 70 de ani cu trup de fier. Mănâncă peste cinci kilograme de carne pe săptămână și merge la sală cu...
Descarcă aplicația Digi FM
Digi World
De ce unii oameni sunt „magnet” pentru ţânţari, în timp ce alţii par să fie ocoliţi de aceste insecte...
Digi Animal World
De ce acest teckel nu se atinge de mâncare imediat. Refuză să mănânce până când stăpâna lui face un gest...
Film Now
Linda Gray, de la Sue Ellen Ewing la rolul de menajeră. Motivul pentru care regizorii o refuzau după faima...
UTV
Cătălin Botezatu critică dur femeile care exagereaza cu operațiile estetice. „Toate vor să arate precum...