Accident aviatic. STS: Televiziunile au dezinformat

Data publicării:
Epava avion Apuseni - Catalin Nunu Digi24

 

CNA analizează, în şedinţa de marţi, modul în care televiziunile centrale au relatat informaţiile despre accidentul aviatic din Apuseni, în emisiunile de ştiri şi dezbateri difuzate în perioada 20 ianuarie - 5 februarie.

La şedinţa CNA au fost prezenţi şi Andra Untaru, consilier juridic al STS, colonelul Adrian Fulea, purtător de cuvânt al STS, şi colonelul Dănuţ Popescu, şeful serviciului 112.

"Dincolo de modul cum a fost afectată imaginea STS sau a 112, din punctul nostru de vedere, cel mai grav este afectat în mod direct cetăţeanul care este încurajat să nu mai sune la 112", a spus Andra Untaru în faţa membrilor CNA.

Din punctul de vedere al STS, la posturile TV "s-a făcut o informare incorectă a publicului referitoare la atribuţiile pe care le are 112 şi STS”.

"Din punctul nostru de vedere, publicul nu a fost informat corect, nici asupra atribuţiilor pe care le are STS, respectiv operatoarea 112, începând cu momentul primirii apelului, nici asupra modului cum se face localizarea, nici asupra faptului că această localizare se face în temeiul unor directive europene, în temeiul deciziilor preşedintelui ANCOM şi că nu e la latitudinea STS să facă această reglementare, altfel după cum i se pare mai potrivit.

Am fost acuzaţi că nu dăm mai multe date, că nu dăm înregistrările. Sunt date cu caracter personal pe care noi nu le punem la dispoziţie decât cu acordul procurorului (...) Comunicările nu au făcut decât să redea ce este reglementat în nişte acte normative (...) Nu a fost adus în derizoriu neapărat 112 din România. A fost adus în derizoriu 112 din Europa. În toată Europa 112 este apreciat pentru că salvează vieţi. Mă întreb, un copil care a văzut toate aceste ştiri şi care a fost educat de părinţi să sune la 112, dacă se întâmplă ceva, mă întreb dacă mai sună", a mai spus Andra Untaru.

La rândul său, Adrian Fulea, purtător de cuvânt al STS, a afirmat că, începând din data de 21 ianuarie şi până pe 7 februarie, STS a răspuns la tot felul de întrebări adresate de jurnalişti de la toate televiziunile.

"Nu-mi amintesc să fi văzut reportaje în care să regăsesc răspunsurile pe care le-a dat jurnaliştilor, în afară de comunicatele şi informaţiile de presă standard (...) S-a difuzat o serie de aşa-zise probe prin care s-ar fi făcut dovada că s-ar fi primit date prin instituţia noastră, coordonate geografice (...) S-au difuzat aşa-zise probe, pseudoprobe, fără să întrebe dacă noi confirmăm acele informaţii. Toate comunicatele de presă (ale STS, n.r.) erau etichetate ca fiind uluitoare, halucinante, mincinoase (...) Am susţinut permanent şi susţinem că localizarea este făcută de către serviciul 112 şi am informat că datele sunt furnizate de către operatorii de telefonie mobilă (...) Am dat către presă cum se face localizarea în toate cele 21 de state, nu-mi amintesc să fi văzut pe televiziuni aşa ceva, exact aceleaşi metode de localizare sunt", a mai spus Adrian Fulea.

Totodeată, Adrian Fulea a susţinut că operatoarele de la serviciul 112 au ajuns să ceară să plece din sistem din cauza linşajului mediatic şi a stării psihologice proaste a acestora, ca urmare a apelurilor injurioase primite. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri